21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Steviioo

MacBook Pro loopt vast bij opstarten

Hoi

Ik heb een MacBook Pro (10.6.8) van net geen twee jaar oud schat ik die vooral bij het opstarten verschrikkelijk traag is bij werkelijk elke actie. Dat is gisteren begonnen toen ik een Youtubefilmpje aan het bekijken was. Het openen van Safari gaat ook ongelofelijk traag, ik moet zeker tien minuten wachten vooraleer de browser geopend is. Vreemd genoeg gaat vanaf dat moment (bijna) alles prima. Ik heb wat gezocht op het internet voor mogelijk oplossing en heb onder andere macpaw gebruikt om mijn laptop een beetje op te kuisen, verder heb ik ook alle overbodige documenten en programma’s verwijderd. Momenteel heb ik dan ook meer dan 115 GB over…

Waar zou dit aan kunnen liggen en is dit snel op te lossen tegen morgen? Oh ja, ik ben echt de grootste computerleek ever…

Vast bedankt.

Bijdrager
    makasa

Zet mavericks er op

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja lekker, kan er nog meer mis gaan…:roll:

Controleer je harde schijf eens met schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    Floris

Ik denk dat je een nieuwere software er op moet zetten. Aangezien OS X 10.9 Mavericks uit en GRATIS is, raad ik aan om die te downloaden en zo je MCBook te updaten

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Geen onzin verkopen jongens. Ik draai hier al enkele jaren 10.6.8 zonder ook maar 1 probleem. Je gaat toch niet upgraden omdat het gratis is?
    Problemen zijn er om opgelost te worden maar niet op de Windows manier…

Als de oorzaak de harde schijf is of een proces dat in de weg zit helpt Mavericks echt niet hoor. En lees de topics ook eens over problemen die men kreeg na Mavericks. Daar schiet je ook niet mee op.

Bijdrager
    belfortmac

@hendrik ijzerbroot

Zuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuucht
    We weten nu wel dat je al Apple gebruiker van de beginjaren bent.
    We weten ook, dat je veel weet.
    We weten ook dat je een Apple heilige bent.