7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    shenziboom

Macbook pro loopt vast bij opstarten

Hallo,
    Sinds gisteren loopt mijn macbook pro vast bij het opstarten.
    Ik hoor wel dat hij werkt, maar op het scherm zie ik enkel het apple logo en het draaiend cirkeltje (dat na enige tijd ook vastloopt)
    Het grijze apple logo en cirkeltje zijn wel vervormd en er zitten veel grijze pixels rond ipv het witte scherm.

Bijdrager
    Soulshaker

Kan je nog in safe mode inloggen ?

1.Verzeker u ervan dat de Mac is uitgeschakeld.
    2.Druk op de aan/uit-knop.
    3.Zodra u het opstartgeluid hoort, houdt u de Shift-toets ingedrukt.
    U moet de Shift-toets zo snel mogelijk na, en niet voor, het horen van het opstartgeluid ingedrukt houden.
    4.Laat de Shift-toets los wanneer u het grijze Apple-logo en de voortgangsindicator (ziet eruit als een draaiend tandwiel) ziet.

http://support.apple.com/kb/HT1564?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    shenziboom

Soulshaker,
    Na een tijdje verdwijnt de laadbalk en loopt de voortgangsindicator weer vast

Bijdrager
    shenziboom

/uploads/community/dfc872a1ddfcff385c311a963d42f131a85dd03e_0.jpeg

dit is hoe het scherm eruit ziet

Bijdrager
    BoniMacX

dat ziet er niet goed uit duid op hardware problemen waarmee ik niet de HD bedoel…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Start eens op in verbose mode (cmd-V ingedrukt houden). In de tekst die verschijnt staat mogelijk een foutmelding (meestal onderaan) die je enigszins op weg helpt over het probleem. (Je kunt ook single-user proberen, dat is opstarten met cmd-S)

En probeer de AHT eens.

Welk OS heb je? Als je 10.7 of hoger hebt, werkt opstarten in recovery mode dan nog? (cmd-R) Kun je e.v.t. gelijk een her-instal proberen. (Maar kijk eerst even naar de bovenstaande resultaten)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.