6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Lucianobijkerk1

Macbook pro loopt vast

Mijn macbook pro loopt sinds de update van yosemite continu vast, laptop reageert niet (gekleurde bal) en laptop moet via uitknop worden afgesloten. Bij het her opstarten loopt hij vast en dan nogmaals via uitknop uitgeschakeld te hebben en weer herstart start hij op met een grijze laad balk… af en toe loopt ie op 1/3 vast en valt laptop uit.. als ik hem dan weer opstart doet hij het meestal wel. Ik heb schijfcontrole uitgevoerd en nog de 2 controles met cmmd + N, hierbij leek er niks aan de hand. Opgestart met command + V, dan krijg ik de volgende melding: Warning: couldn’t block sleep during cache update
    > Warning: proceeding w/o DiskArb

Bijdrager
    Lucianobijkerk1

Herkent iemand dit toevallig of die me verder zou kunnen helpen…

Bijdrager
    fixar

Heb je al geprobeerd op te starten in de veilige modus (Safe Mode). Dit doe je door op te starten terwijl je de shift-knop ingedrukt te houden gedurende het hele inlogproces.

Als ie dan wel doorstart zit er waarschijnlijk iets fouts in je inlogitems, Launch agents of deamons of 3rd party Fonts.

Bijdrager
    hnijveen

Het kan ook een probleem zijn met de SATA kabel (zoek de fout maar eens op).

Bijdrager
    Marco85

Is FileVault heel misschien bezig om jou bestanden te coderen? staat bij instellingen-beveiliging.

Bijdrager
    fixar

Daar zou ie nu, ruim een week later wel klaar mee moeten zijn….

Maar TS is met de Noorderzon vertrokken, dus….ach.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.