6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    xino

[MacBook Pro] Lichte doffe waas linkerkant scherm?

Omdat ik een nogal donkere achtergrond hebt viel het me tot nu toe niet op, nu deste meer omdat ik achter dit probleem kwam toen ik mijn macbook (voor de derde keer deze week) opnieuw moest opstarten.

Er zit namelijk een kleine lichte doffe waas aan de linkerkant van het scherm, precies in het midden (qua hoogte). Het zijn absoluut geen dode pixels/subpixels, deze zou ik kunnen herkennen. Het is alsof iets aan de voor/achterkant van het scherm, tegen het scherm aangedrukt wordt.

Ik heb geen idee hoe lang het er zit want het is me nooit opgevallen, omdat ik nu weet dat het er zit vind ik het wel aardig lastig…

De helft van de tijd is mn macbook dichtgeklapt en aangekoppeld aan een extern scherm. Ik heb, omdat ik weet dat warmte aardig funest is, zowel op mijn werk als thuis (waar hij dus aangekoppeld wordt gebruikt) altijd gebruik gemaakt van extra notebook koeler waardoor hij aanzienlijk beter gekoeld werd. Aan warmte zou het dus ook niet kunnen liggen…

Iemand ervaring met dit soort problemen? Iemand die weet wat voor problemen ik bedoel? Kan ik dit zelf oplossen of moet hij terug naar Apple?

PS. MacBook Pro is nu enkele maandjes oud…

Bijdrager
    brandfles

Als ie nog maar enkele maandjes oud is zou ik terug gaan naar waar je hem gekocht hebt of anders Apple care bellen.

Bijdrager
    Moriarty

Heb je heel toevallig je extra scherm aan dezelfde kant staan?

Het kan namelijk zijn dat dit scherm niet magnetisch afgeschermd is, en een rare magnetische vlek geeft in je beeld.

Zo niet, dan idd even bellen met Apple of terug gaan naar je salespoint:)

Bijdrager
    xino
    ”Moriarty”

Heb je heel toevallig je extra scherm aan dezelfde kant staan?

Het kan namelijk zijn dat dit scherm niet magnetisch afgeschermd is, en een rare magnetische vlek geeft in je beeld.

Zo niet, dan idd even bellen met Apple of terug gaan naar je salespoint:)

Nee, scherm staat sowieso vrij ver weg dus dat is het niet. Ik zag het ook toen hij juist niet aan het scherm gekoppeld was…

Ik wacht het even een paar daagjes af, dan bel ik Apple wel.

Bijdrager
    Niekw

Hey!

Ik heb precies hetzelfde probleem!
    Zit hij bij jou ook achter het apple logo?
    Bij mij loopt er een rechte streep precies in eht midden van het scherm, en dan 2 kleine streepjes naar beneden.
    Ik heb trouwens meteen de helpdesk gebeld, en mijn mac word nu gerepareerd.

PS: mijn mac is 3 maanden oud.

Bijdrager
    xino

Nah het zit in het midden qua hoogte en dan helemaal links.

Geen streep o.i.d. maar echt een vlekje..

Maakt het uit wanneer ik de mac opstuur? Ik wil hem liever niet missen en eind december ga ik twee weken op vakantie dus dan zou het mooi zijn als ik hem dan kan laten maken:) Vraag is natuurlijk of ik Apple hiervan nu wel op de hoogte moet stellen? Ik lees namelijk wel eens dat de bewijslast na een half jaar naar de klant gaat i.p.v. de klant?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.