3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jasperr

MacBook Pro laten vallen

Hallo,

Ik heb mijn MacBook Pro laten vallen en nu gaan er over het hele beeldscherm zowel horizontaal als verticaal als in een soort ellips vorm strepen over het scherm. Bij donkere kleuren zoals in de standaard Snow Leopard achtergrond komen worden alle strepen groen. Op het Leidseplein hebben ze gecontroleerd of de draadjes nog vast zaten. Conclusie draadjes zitten vast en het scherm in kapot. Kosten 350 euro. Weet iemand een truc om het scherm weer goed te krijgen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het scherm echt stuk is. En ik twijfel hard over de kosten van een 3 jaar oude laptop.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Chorro

De enige andere optie is dat de grafische kaart kapot is. Maar dat er wat kapot is, ben ik toch wel zeker van.

Ik ben ook eerlijk gezegd nog geen lagere prijzen tegen gekomen voor het laten repareren van dit soort problemen.

Bijdrager
    GrannySmith
    Jasperr op 31 januari 2013

Hallo,

Ik heb mijn MacBook Pro laten vallen en nu gaan er over het hele beeldscherm zowel horizontaal als verticaal als in een soort ellips vorm strepen over het scherm. Bij donkere kleuren zoals in de standaard Snow Leopard achtergrond komen worden alle strepen groen. Op het Leidseplein hebben ze gecontroleerd of de draadjes nog vast zaten. Conclusie draadjes zitten vast en het scherm in kapot. Kosten 350 euro. Weet iemand een truc om het scherm weer goed te krijgen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het scherm echt stuk is. En ik twijfel hard over de kosten van een 3 jaar oude laptop.

Alvast bedankt voor de hulp!

Op het scherm (opgedampt) zitten vele miljoenen transistoren in een matrix. Dat scherm is een glasplaat, aan de randen van het scherm zitten geleidende rubbers die het kontakt vormen tussen de electronica achter de glasplaat en die transistoren. Door een schok kan zo’n rubberen geleider enigszins verplaatsen en dan heb je bijvoorbeeld jouw fenomeen. Of hele balken die verschijnen etc.

En dat is niet te repareren. Alleen een nieuw scherm is de oplossing. Die kosten inkoop iets van EUR 100,- en dan nog een uur of wat arbeidsloon en BTW e.d. en dan kom je wel aan de genoemde prijs.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.