14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    RickDeRaaf

Macbook Pro late 2013 loopt vast

Mijn nieuwe Macbook Pro loopt vast en start opnieuw op na een systeemscan met antivirussoftware.
    Zowel met VirrusBarrier Express als met Bitdefender loopt de MBP vast,
    iemand hier ook last van en mooier nog: kan iemand vertellen of het een OSX 10.9 bug is of iets hardwarematigs!?

laatst gescande bestand voor vastlopen

balen!:(

Update: na de hardware check kwam naar voren dat er waarschijnlijk problemen zijn het het geheugen.
    Na deze check start mijn MBP alleen nog maar op met een wit scherm met Apple logo en een balk die zeer langzaam grijs word, waarna de MBP weer uitvalt!? Ik kan er nu helemaal niks meer mee:(

Bijdrager
    fred44nl

wat jammer nou, dat je een virus-scanner gebruikt op een systeem waar geen virussen voor zijn.
    met andere woorden: totaal overbodig.
    bovendien vraag je om moeilijkheden.
    meer kan ik er niet van maken:)

Bijdrager
    Melbuuln

Waarom een virusscanner installeren een Mac ??

Bijdrager
    RickDeRaaf

De virusscanners komen gewoon uit de AppStore en zouden dus geen vastlopers mogen veroorzaken.

Bijdrager
    fred44nl

daar vergis je je in.
    het feit dat software via de App Store geïnstalleerd kan worden, wil zeker niet zeggen, dat het perfect is.
    afgezien daarvan: waarom een virusscanner ??

Bijdrager
    RickDeRaaf

Omdat ik op wat niet al te betrouwbare links heb geklikt wou ik toch een scan uitvoeren.

Bijdrager
    GastonM

Tja, waarschijnlijk een gevalletje virusscanners die nog niet aangepast zijn voor Mavericks. Direct eraf gooien die zooi en niet opnieuw een installeren.

Bijdrager
    RickDeRaaf

Als dat het maar is dan en niet dat er hardware matigs mis is met m’n MBP.

Bijdrager
    fred44nl

@RickdeGraaf
    ja, ik kan dat wel volgen.
    maar, er zijn geen virussen voor OS X.
    zodra er eentje gevonden wordt, dan komt de NOS met een extra journaal.
    en alle kranten met een extra editie.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik vertrouw geen enkele link, want je ziet toch nooit wat erachter zit. Iemand die een beetje handig is kan de content achter elke link veranderen. Dat zegt dus helemaal niets.

Dus totaal overbodig om allerlei prullen op je Mac te zetten. Ik mag hopen dat je er niet voor betaald hebt. Hang je ook een reserveparachute aan je auto voor het geval je het ravijn per ongeluk inrijdt?

Bijdrager
    RickDeRaaf

Dat is dan weer geruststellend maar ik vind het nog steeds niks dat m’n Mac bij 2 verschillende programma’s vastloopt. Ligt het aan de software of kan ik binnenkort m’n MBP retourneren omdat dit veel vaker gaat gebeuren!? is er een hardware check?

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    RickDeRaaf
    fred44nl op 26 oktober 2013

er is zeker een hardware check.

http://support.apple.com/kb/ht1509?viewlocale=nl_NL

Bedankt!

Bijdrager
    RickDeRaaf

Vanmorgen contact gehad met Apple, DOA retour afzender & er wordt een nieuwe MacBook opgestuurd…. Wel balen maar mooi dat het zo snel wordt opgelost.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.