5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    StanvanBeek

MacBook Pro Late 2012 opnieuw geïnstalleerd.

Zojuist heb ik de MacBook Pro van m’n pa overnieuw geïnstalleerd, omdat m’n moeder deze MacBook krijgt.
    Stonden veel bestanden op enzo, en ik wilde alles instellen met haar eigen Apple ID.
    Nu is de installatie prima verlopen, alleen iLife en iWork staan er niet meer op, terwijl deze wel standaard gratis bij deze MacBook bijgeleverd zaten.
    Hier heb ik geen CD’s van.
    Moet ik alles nu kopen, of is er nog een omweggetje?

Bijdrager
    ro_me

Heb je wel in de App Store gekeken? Volgens mij staat daar dat je ze gratis kan downloaden op mac late 2012.

Bijdrager
    StanvanBeek

Heb ik al naar gekeken. Ik moet gewoon de volle mep betalen voor alle apps.

Moderator
    Night

Aangezien je de apps officieel al “hebt” heb ik je even een PM gestuurd.
    Het probleem is dat je niet dezelfde Apple ID gebruikt als die je vader gebruikte.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

alleen iLife en iWork staan er niet meer op, terwijl deze wel standaard gratis bij deze MacBook bijgeleverd zaten.
    Hier heb ik geen CD’s van.

Dat geldt alleen voor iLife. iWork heeft nooit gratis bij een Mac gezeten (alleen als demo).
    Maar had je vader iLife en/of iWork ooit gekocht via de app store dan moet je inderdaad via de account van je vader werken en kun je ze gewoon opnieuw (en gratis) downloaden. Maar alles wat ooit in de (fysieke) winkel was gekocht is niet bekend op de Apple servers en dus moet je het opnieuw kopen omdat de store ‘denkt’ dat je het nog niet hebt.

Werd deze Mac met 10.7 of hoger geleverd? Dan klopt het dat je geen CD’s/DVD’s hebt. Maar anders zou je grijze DVD’s moeten hebben en daar staat dan het originele iLife op.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.