13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

MacBook Pro late 2011 duidelijk hoorbaar

Beste OMT’ers,

Het zal wel normaal zijn, maar toch wil ik het even vragen.

Ik heb nu sinds enkele dagen een MacBook Pro ’13 late 2011 in bezit en ik ben er heel erg blij mee. Echter, ik vind dat de MacBook Pro in vergelijking met mijn oude MacBook veel meer geluid maakt. Is dit normaal?

Bijdrager
    Mich

Een vriend van mij had dit ook, en er bleek inderdaad een probleem mee te zijn.
    maw, terugbrengen die handel!

Bijdrager
    juwlez

Same here! Heb die 13′ ook sinds een paar dagen maar maakt idd meer lawaai dan mijn oude mbp 13′

Terugsturen of langs een apr? Heb em online bij Apple gekocht

Bijdrager
    vooblez

wat bedoelen jullie met meer geluid? Ik heb ook een 13″ late gekocht, maar ik kom van een windows laptop, dus deze macbook pro is sowieso al muisstil in vergelijking met mijn oude pc… Af en toe slaan de fans wel eens aan het draaien, maar die gaan na een second of 10 weer uit, dus niets om over te klagen, toch?

Bijdrager
    juwlez

Nja mijn oude mbo (mei 2010) was muisstil. Maar deze hoor ik regelmatig ‘werken’, en daarnaast maakt de cd-rom een vaag geluid als ik de mac aanzet. Voorheen was dit een veel zachter geluid en hoorde ik de mac als het ware niet ‘werken’, geen gerommel geluid etc.

Morgen even bellen naar Apple

Bijdrager
    DJMischaa

Het viel mij inderdaad ook op! Ik had een MBP 13” uit mei 2010 en die was echt heel stil. Sinds augustus een nieuwe MBP en daar slaat de ventilator regelmatig van aan. Ook gewoon als hij normaal aanstaat lijkt er meer geluid vanaf te komen dan normaal.

Is het voor mij de moeite nog om langs een APR te gaan? Ik heb me er toen maar bij neer gelegt, maar als dit eigenlijk niet zo hoort te zijn, ja dan ga ik toch liever even om een andere.

Bijdrager
    vooblez

Ik denk zelf dat het normaal is hoor, ik stoor me er in ieder geval niet aan…

Bijdrager
    ema

same here! ik hoor ook een geluid bij het opstarten (best wel luid) en hoor mijn laptop nu bij gewoon brossen ook altijd een beetje blazen. Is dit nou ok? (heb namelijk geen vergelijksingmateriaal, want dit is mn eerste mac..)
    Wat kwam er bij jou uit juwlez? Of wat had apple er over te zeggen?

Bijdrager
    AppleStef

Maak er is een filmpje van, zodat we weten wat het is.

Bijdrager
    ema

Hier een filmpje op youtube van het geluid. Het gaat dus om het geluid dat voor de bekende “mac-sound” komt.
    Verder heb ik het blazende geluid van de ventilator proberen te records, maar betwijfel of dat goed naar voren komt met dit filmpje. Het is geen extreem luid geluid oid, maar in een volledig stille kamer, hoor ik hem wel suizen zeg maar..

Bijdrager
    ema

even een upje

Bijdrager
    ema

iemand nog een idee? gastje 8, wat is er bij jou uitgekomen?

Bijdrager
    Windsong

Ema… het lichte suizen kan ook van de harde schijf komen.
    Houd je oor maar eens dichter bij de macbook… rechts van de trackpad, dan snap je wat ik bedoel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.