17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

MacBook Pro, late 2008 (unibody) uitbreiden RAM geheugen

Mijn MacBook Pro met 2GB RAM geheugen is voor mij de laatste tijd te langzaam. Mijn iTunes library is bijvoorbeeld best groot en dan duurt het lang voordat alle albumhoezen zijn geladen. Ook als ik meerdere programma’s draai gaat het allemaal niet zo snel meer. In oktober dit jaar is die dan ook al weer 3 jaar oud maar heb voor de rest nog geen problemen. Is het de moeite om te upgraden naar 4GB? Ga ik dat verschil echt merken? Ik ben een leek als het gaat om welk geheugen ik moet kopen en daarom graag advies. Welk type geheugen en kan ik dit zelf doen? Graag ervarinen en reacties. Bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

Ja dat kun je zelf doen. Jouw MacBook heeft dit type RAM nodig: 1066 MHz PC3-8500 DDR3 SDRAM. Er past maximaal 6GB in (4GB + 2GB).

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt. En wat zijn de risico’s van het zelf doen? En neem aan dat Kingston gewoon een goed merk is?

Bijdrager
    Pieterr

Iedere jan drieletter kan het.:lol:

<p>

Bijdrager
    Afroman

Inderdaad, kudo’s voor het Apple hardware-engineering-team. Dat was bij de PowerBooks, Pre-macBook pro’s en iBooks wel anders.

Bijdrager
    Hansi2124

Vragen over geheugen kan je in dit grote topic kwijt:

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    4iam

net hetzelfde gedaan. zeer de moeite waard.
    toen hij toch openlag er meteen maar een snellere, grotere HD ingezet.

Bijdrager
    plonserd
    Afroman op 27 januari 2011

Inderdaad, kudo\’s voor het Apple hardware-engineering-team. Dat was bij de PowerBooks, Pre-macBook pro\’s en iBooks wel anders.

Bij m’n iBook was dat toch ook maar kwestie van het toetsenbord eraf klikken en 4 vijsjes losdraaien hoor..bij m’n powerbook 3 vijsjes..
    Als ik het kan, kan iedereen het:p

Bijdrager
    yannickerke

Er kan perfect 8gb ram in sinds dat Snow Leopard uit is,…

Bijdrager
    Pieterr