8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jvr

Macbook pro late 2007 start totaal niet meer op

Sinds gisteren start mijn Macbook pro helemaal niet meer op. Wanneer ik de power button indruk hoor ik 1 zachte ‘tik’ en er gebeurt helemaal niets verder (geen “boing” / fans blijven stil / geen teken van leven hd / superdrive)…

Als ik goed luister hoor ik die tik niet in de buurt van de HD, maar in de buurt van de power button.

PRAM en SMC reset werken dus ook totaal niet, iemand suggesties?

Overigens is 3 maanden geleden m’n logicboard vervangen wegens de defecte 9600 Nvidia chip, lijkt me raar als die nu alweer defect is!

Bijdrager
    MacMartino

Balen!
    Hello, kan je mij opgeven hoe het kan dat ze niet alleen de Nvidia kaart hebben vervangen?
    Ik heb exact hetzelfde probleem, zonder geluid opstarten maar je hoort wel dat ie draait. Zwart scherm.
    Waar heb jij het laten vervangen, en heeft apple jouw LOGIC board betaald? Dat hoor je zelden. Wel de videokaart.

Bij MacHouse hebben ze getest dat hij ‘volgens apple niet in de serie van verkeerde videokaarten valt/’. Mijn logic board zou kapot zijn, kost 900 euri. Oftewel: op naar de shredder!

Je krijgt nog iets van 300 eu voor een ‘oude’ (lees maar 3 jaar) Macbookpro.

Bijdrager
    jvr

Nvidiachip zit vast op het logicboard.. kan niet apart vervangen worden. Ik heb m naar A-mac in Utrecht gebracht waar ze een test hebben uitgevoerd en toen bleek die van mij onder de garantie voorwaarden te vallen en hoefde ik niets te betalen.

Maar nu heb ik dus een totaal ander probleem dat hij totaal niet meer start…

Bijdrager
    Macosxachist

Terug naar A-Mac daarmee.

Bijdrager
    jvr

Hmm heb m zelf opengemaakt en alle connectors gecheckt en opnieuw aangesloten.

Vervolgens doet hij het als vanouds!

MAAR: hij maakt denk ik kortsluiting: Zodra ik m helemaal dichtgeschroefd heb doet hij het niet meer. Sterker nog; wanneer hij aanstaat (case +- 1 cm uitelkaar) en ik druk op de linkerkant valt ie uit….

Wat zit daar dat kortsluiting kan veroorzaken? HD? Airport?

Bijdrager
    chatsmit

wellicht zijn ze vergeten een of ander plastic schildje terug terug te plaatsten, en maakt een stuk printplaat kortsluiting op je behuizing. Terug naar de reparatie dus, en nu je zelf hebt zitten prutsen moet je er ook nog eens je best voor gaan doen ben ik bang voor…

Bijdrager
    jvr

Ah dat was het inderdaad! Ik heb dankzij deze foto kunnen zien waar het stukje miste en er een klein stukje moederbordtape opgeplakt.

Hij doet het weer als vanouds thanks!

En ik heb trouwens al eerder zelf mijn HD vervangen en m’n Macbook open gehad.. Zolang je alles netjes dichtschroeft merken ze er niets van!

Bijdrager
    chatsmit

Ah kijk, ook weer opgelost. Het blijft een mooi ding het, zelfs als ie helemaal open ligt:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.