7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RyanNL1994

Macbook pro langzamer na El Capitan??

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe macbook van 15 inch gekocht.
    Deze draaide toen nog op Yosemite(waar ik geen problemen mee had).

Nadat ik de update El Capitan heb gedownload en geïnstalleerd krijg ik wat vaker strandballen bij het opstarten van programma’s (Photoshop, Illustrator en Indesign) en voelt het alsof het allemaal iets trager loopt.

Zo duurt het opstarten van de macbook zelf ook wat langer.

Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige?

Trouwens loeide mijn macbook ook behoorlijk tijdens het installeren van de update El Capitan de ventilators binnenin waren ook behoorlijk bezig en ook werd de macbook wat warm tijdens het installeren ik denk niet dat dit zo hoort te zijn?

Bijdrager
    SnowFall

Ik draai El Capitan al sinds de Developers Beta’s. Ik had in het begin best wel wat problemen met Blender en Unity maar na t lezen van alle cache bestanden via DaisyDisk waren alle problemen opgelost.

Heb je je Cashe bestanden bekeken of geleegd?

Bijdrager
    RyanNL1994

Ik draai El Capitan al sinds de Developers Beta’s. Ik had in het begin best wel wat problemen met Blender en Unity maar na t lezen van alle cache bestanden via DaisyDisk waren alle problemen opgelost.

Nee dit heb ik nog niet gedaan moet dit via een programma of kan je ook gewoon zoeken naar een map op een bepaalde locatie en die in je prullenbak slepen??

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Draai eens schijfhulpprogramma en controleer eens of er geen fouten op je schijf staan (verweesde blokken en zo). Indien dat het geval is start je op met command+R. Daar kan je die fouten herstellen.

Bijdrager
    SnowFall
    RyanNL1994 op 04 oktober 2015

Nee dit heb ik nog niet gedaan moet dit via een programma of kan je ook gewoon zoeken naar een map op een bepaalde locatie en die in je prullenbak slepen??

Ga naar je systeem map. Daar is je cachemap.

Bijdrager
    RyanNL1994

Draai eens schijfhulpprogramma en controleer eens of er geen fouten op je schijf staan (verweesde blokken en zo). Indien dat het geval is start je op met command+R. Daar kan je die fouten herstellen.

heb ik zojuist gedaan maar volgens schijfhulpprogramma is er niks te vinden.

Ga naar je systeem map. Daar is je cachemap.

net verwijderd maar ik zie nog niet echt veranderingen.

zou het niet werken om een schone installatie te doen via Command+R zou ik dan weer op Yosemite komen??

Bijdrager
    SnowFall

Tja normaal worden bij Updates ook de Installatie en recovery disk geüpdatet naar de laatste OSX.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.