12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Danim

Macbook Pro laadt niet meer door defect in moederbord

Mijn Macbook Pro laadt niet meer op (lampje van de adapter brandt niet) maar krijgt nog wel stroom via de adapter. Bij de APR voor controle ingelverd en het schijnt dat door een deffect in het moederbord niet meer wordt opgeladen. De enige oplossing is het vervangen van het moederbord. Kosten € 885. Wie herkent dit probleem en is er wellicht toch een andere minder kostbare oplossing?

Danim

Bijdrager
    TRML

Misschien kan je hem voor een second opinion naar een AASP brengen.

Bijdrager
    Danim
    ”TRML”

Misschien kan je hem voor een second opinion naar een AASP brengen.

Is een APR dan geen AASP? Ik heb de Macbook laten controleren door A-Mac in Utrecht. Een suggestie voor een second opion?

Danim

Bijdrager
    ChrisMax

In deze situatie is AppleCare toch echt wel handig! Maar vindt het nog steeds belachelijk duur:? Al hoewel je nu 885,- euro betaald voor een nieuw moederbord waardoor je het er makkelijk weer uit haalt als je AppleCare had.
    Hoe lang heb je de MBP al?

Bijdrager
    KingAchille

Daar heb ik ook last van gehad, maar bij mij werd het in garantie (= gratis) vervangen… Heb je nog garantie?
    Mvg,

Bijdrager
    Danim
    ”ChrisMax”

In deze situatie is AppleCare toch echt wel handig! Maar vindt het nog steeds belachelijk duur:? Al hoewel je nu 885,- euro betaald voor een nieuw moederbord waardoor je het er makkelijk weer uit haalt als je AppleCare had.
    Hoe lang heb je de MBP al?

Net geen drie jaar, ja dan was Apple Care wel handig. Maar wie gaat er nu van uit dat een moederbord van een Mac het binnen 3 jaar begeeft? Heb in mijn leven inmiddels 10 computers gehad waarvan drie een Mac. Nooit mee gemaakt dat een moederbord het heeft begeven, erger nog nooit een storing gehad.

Danim

Bijdrager
    Danim

Wie weet of er een extern oplaadapparaat voor de accu bestaat waadoor ik toch nog met een accu kan werken?

Danim

Bijdrager
    LEXY

Is het niet gewoon de accu die stuk is, waardoor hij niet meer oplaadt?

Bijdrager
    Danim
    ”LEXY”

Is het niet gewoon de accu die stuk is, waardoor hij niet meer oplaadt?

Helaas, zowel een andere accu als een andere oplader geprobeerd zonder succes. Blijf het bijzonder vinden dat voor het opladen van de accu een compleet moederbord vervangen moet worden.

Danim

Bijdrager
    KingAchille

I/O board moet vervangen worden. Net als bij mij.
    Mvg,

Bijdrager
    Danim
    ”KingAchille”

I/O board moet vervangen worden. Net als bij mij.
    Mvg,

Dat had ik ook verwacht en is ook nog eens 10 keer goedkoper. Maar goed, de techneuten van A-MAc beweren dat het niet aan de I/O board ligt. De gok wagen en zelf maar een nieuwe I/o board van maximaal € 80 er in zetten of er toch maar op vertrouwen dat de diagnose van A-Mac juist is? Ik vind het zo onlogisch dat de MBP wel werkt met een aangesloten adapter en dat alleen de batterij niet wil opladen. Maar goed, als het zo is is het zo. Vandaar dat ik zo benieuwd ben of iemand de zelfde reparatie heeft gehad.

Danim

Bijdrager
    iTheatre

Misschien is het probleem de flex cable naar het moederboard. Ik ben zelf ook in afwachting van een reparatie bij iCentre in Amsterdam, CS. Ik kreeg de diagnose: Diagnose: I/O board en I/O flex cable niet in orde. Hoop dat het de kabel is dan kost dat 30 euro aan materiaalkosten. Duimen dus. Linkinfo:
    http://www.powerbookmedic.com/MacBook-Pro-Left-I-O-Magsafe-Flex-Cable-17-inch—-BRAND-NEW-p-17143.html

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.