5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    dennisgodderie

Macbook Pro kopieert traag

Goedemiddag allen,

Ik heb gisteren een Macbook Pro (a1286) overgenomen van iemand.
    Toestel ziet er heel goed uit en werkte ter plaatse ook goed.

Omdat ik niet graag op iemand anders systeem verder werk, begon ik hem gisteren opnieuw te installeren (mavericks, via usb stick).
    Bij het installeren viel het mij al op dat het veel langer duurde dan normaal.
    Na een lange tijd 1,5u) was hij dan toch geĂ¯nstalleerd en wou ik mijn bestanden terug zetten.
    Ook hierbij duurder het copy/paste enorm lang en heb ik het van ellende gestopt.

Ik heb hier toch nog een nieuwe HD liggen, dus dacht dat er misschien iets scheelde met die wat er momenteel in de macbook stak.
    Maar ook hier duurde de installatie gewoon enorm lang!

Iemand een idee waar het nog aan kan liggen of wat ik kan doen om te achterhalen of er iets mis is?

Bijdrager
    dennisgodderie

Ben nu aan het proberen te installeren met een USB en Mountain Lion en dit gaat al een pak sneller.
    Maar de Macbook Pro (a1286 eind 2009) moet toch compatibel zijn met Mavericks.
    Mijn Macbook (a1278 eind 2008) was dit ook en ging prima.

Ben benieuwd of ik erna via Appstore een update kan downloaden en die installeren. Misschien dat het dan vlot gaat met Mavericks.
    Laten we hopen…

Bijdrager
    Peter

Gooi je de model nummer misschien door elkaar in je laatste post?
    Ik heb ook een A1278 en dat is het mid 2009 model.
    Draait prima onder Mavericks, 8GB en SSD+HDD.

Bijdrager
    Peter

Even opgezocht, lekker verwarrend: voor het 13 inch model heeft zowel het 2008 model als het mid 2009 model A1278 als modelnaam.

Bijdrager
    dennisgodderie

De Macbook 15″ (wat ik gekocht heb) is a1286
    De Macbook 13″ (wat ik al had) is a1278

Zo zou het normaal correct moeten zijn:)
    Ben nu Mountain Lion op de nieuwe HD aan het installeren en dat gaat wel vlot.
    Ik ga dan via de Appstore de update naar Mavericks downloaden in de hoop dat het dan even vlot gaat!

Fingers crossed!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.