29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    G3Lay-Z

Macbook pro kopen maar wanneer?

Ik zit nu met een groot dilemma, ik ben aan het wachten op de release van Leopard. Zodat ik eindelijk mijn Macbook Pro kan kopen.. hoe lang zal dit nog duren en kan ik nog wel zo lang wachten. Is het verstandig dan meteen een macbook pro te kopen of zal er snel na de release een nieuwe laptop uitkomen. Het is gewoon veel geld 2000 euro, dus wil het natuurlijk goed besteden.

Ze zeggen eind maart begin april laten we het hopen! Wat raden jullie aan?

Ik hoor het graag..

Cheers… :apple:

Bijdrager
    awi

altijd wachten!

Inactief
    Anoniem

Wat ik de laatste tijd over Leopard lees is dat het echt nog niet klaar is. Je leeft maar één keer… be adventurous.:wink:

Bijdrager
    KingAchille

Bwa, zo zal het altijd zijn…
    Hoe langer je wacht, hoe beter een product wordt.
    Als je het nu koopt, heb je er nu al plezier aan natuurlijk :)
    Mvg,

Bijdrager
    Rolf

Ik zou altijd wachten. Zo weet je tenminste zeker dat je altijd zult missen wat je vandaag al had kunnen hebben.

Ik kan me herinneren dat rond 1985 – toen de eerste PC’s kwamen, en de eerste PC-prive projecten hun intrede deden op de Universteit – mensen zeiden: ‘wachten, die dingen worden vast en zeker goedkoper’. Ik weet zeker dat er mensen zijn die sinds 1985 al wachten op het moment om een PC (of Mac, what’s the diff – het gaat om de parabel) te kopen. Hun EERSTE wel te verstaan.

Succes !

Bijdrager
    edpannelap
    Bijdrager
    Erik Joling

Als je blijft wachten komt nooit uit wat je hebben wil en als je het meteen koopt komt het ideale product een week later voor de helft van de prijs op de markt.

Bijdrager
    Daan86

Wat een hoop onzin allemaal zeg! NATUURLIJK kan het lonen om te wachten aangezien het best eens zo kan zijn dat er binnen korte tijd een geupgrade versie komt van de macbook pro! Als ik jou was zou ik nog even geduld hebben en hem direct kopen als ie geupdate is, mits je nog even kan wachten natuurlijk!

Ik snap die reacties niet van de mensen! Als je een nieuwe auto gaat kopen wil je toch ook weten of er een aantal maanden later geen nieuw model van is! Het gaat hier wel om 2000E!

week later voor de helft van de prijs op de markt:
    Dit klopt ook niet! Apple prijst de nieuwste modellen nooit af!

Inactief
    Anoniem
    ”Daan86″

Ik snap die reacties niet van de mensen! Als je een nieuwe auto gaat kopen wil je toch ook weten of er een aantal maanden later geen nieuw model van is! Het gaat hier wel om 2000E!

Ja… je punt is?:?

Bijdrager
    Erik Joling
    ”Daan86″

Ga dat vertellen tegen de mensen die eind 1990 een SE kochten voor 7000 gulden toen plots daarna de Classic op de markt kwam voor 3500 gulden, met een grotere harde schijf.
    En vandaag de dag zijn de verschillen misschien kleiner, maar toch. Kort geleden nog de prijsverlaging van de AirPort Express: ik betaalde in december €129, nu kost ‘ie €89,25, dat is toch 30% minder.
    De nieuwe MacBook is ook goedkoper en heeft beter specs dan de eerste. En Apple kondigt dat echt niet van tevoren aan. De Apple Store gaat even dicht en opent dan met de nieuwe spullen. En de nieuwe prijzen. Waar het mij om gaat is: als je wacht komen er steeds betere spullen voor een gunstiger prijs op de markt. Maar die staan dan niet bij jou thuis omdat je maar zit te wachten tot er nog iets beters komt. Als er nu iets is dat aan je eisen voldoet, en je hebt het geld er voor: kopen! En anders moet je wachten tot er iets beters komt, of je moet even doorgaan met sparen.

Bijdrager
    G3Lay-Z

:) ik merk dat er nogal veel verschil van mening is, ik denk zelf ook wel dat ik moet wachten ik ga in ieder geval komende maand een cinema display halen die heb ik dan klaar staan zodra de mbp uit is:D

Iedereen bedankt voor de reacties en info;)

Cheers! :apple:

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”G3Lay-Z”

Ik zit nu met een groot dilemma, ik ben aan het wachten op de release van Leopard. Zodat ik eindelijk mijn Macbook Pro kan kopen.. hoe lang zal dit nog duren en kan ik nog wel zo lang wachten. Is het verstandig dan meteen een macbook pro te kopen of zal er snel na de release een nieuwe laptop uitkomen. Het is gewoon veel geld 2000 euro, dus wil het natuurlijk goed besteden.

Ze zeggen eind maart begin april laten we het hopen! Wat raden jullie aan?

Wat betreft de releasedatum van Mac OS X Leopard (10.5), die is op 11 juni.

Inactief
    Anoniem
    ”TimN”

Wat betreft de releasedatum van Mac OS X Leopard (10.5), die is op 11 juni.

Omdat… m’n zus dan jarig is?:?

Geblokkeerd
    Anoniem

Haha:D
    Nee, in One More Thing podcast #82 of 81 zeiden ze het. Volgens mij was het 81.

Wel balen voor mij, ik ben 9 juni jarig, en 11 juni komt 10.5 uit. Als ik op 9 juni mijn nieuwe Mac krijg met 10.4, is het een beetje slechte timing.

Wat zal ik doen? Zal ik vragen of ik office, de mighty mouse en de andere rotzooi krijg op 9 juni en dat ik mijn MacBook op kan halen op de releasedatum? Wie kan mij advies geven?:(

Alvast bedankt:D :apple:

Bijdrager
    Esquare
    ”Daan86″

Als ik jou was zou ik nog even geduld hebben en hem direct kopen als ie geupdate is

En dan voor ons alle kinderziekten opsporen, zodat wij een half jaar later een probleemvrije Mac kunnen aanschaffen. :)

Bijdrager
    Esquare
    ”G3Lay-Z”

ik ga in ieder geval komende maand een cinema display halen die heb ik dan klaar staan zodra de mbp uit is

Zou je dat nou wel doen? Volgende maand komen [size=7:2fe8bbf923]misschien[/size:2fe8bbf923] nieuwe modellen uit! :innocent:

Bijdrager
    Esquare
    ”TimN”

Wie kan mij advies geven?

Ik zou alle geruchten over verschijningsdata voorlopig even met een korreltje zout nemen. Anders heb je straks wellicht geen fijne verjaardag.

Bijdrager
    MCNONAMUS

@G3Lay-Z

Er is niemand die objectief een antwoord op jouw vraag kan geven!
    Jij hebt last van pré cognitieve dissonantie: je wilt m wel kopen, maar doe je er goed aan?

Ik stond 1 1/2 maand geleden (als newbee macker) voor het zelfde dilemma, nu kopen of wachten.
    Vergelijk het met de beurs: áls jij weet wat de juiste keuze vóóraf is, ben je “binnen”.

Het argument wat mij toen gegeven werd dat de doorslag gaf: als je m nu kan betalen, waarom wachten terwijl te ondertussen al lang kan genieten?
    Een van de argumenten om niet te wachten was de grote kans op bugs in de nieuwe Leopard.

Ik heb al ruim een maand heel veel plezier van mijn MBpro en ben blij dat ik niet gewacht heb.

IMHO: stap de winkel binnen en haal dat ding :D

Bijdrager
    vogel
    ”Esquare”
    ”TimN”

Wie kan mij advies geven?

Ik zou alle geruchten over verschijningsdata voorlopig even met een korreltje zout nemen. Anders heb je straks wellicht geen fijne verjaardag.

Maar als 10.5 op 11 juni verschijnt, dan is dat binnen een week na aankoop en dan kan je ‘m alsnog krijgen, toch? Dus zorg ervoor dat het cadeautje zo kort mogelijk voor je verjaardag wordt aangekocht. :)

Bijdrager
    Esquare
    ”vogel”

Maar als 10.5 op 11 juni verschijnt, dan is dat binnen een week na aankoop en dan kan je ‘m alsnog krijgen, toch? Dus zorg ervoor dat het cadeautje zo kort mogelijk voor je verjaardag wordt aangekocht. :)

En dan maar hopen dat het niet 20 juni wordt. :wink:

Bijdrager
    arlee

Apple is expected to launch its next generation Leopard operating system (OS) in April, but according to industry sources, the release of the new OS will be postponed to October to allow Apple to make Leopard support Windows Vista through an integrated version of its Boot Camp software.

The sources pointed out that the launch delay is not due to software design problems with Leopard but instead is attributed to Apple’s plan to have its new OS support Windows Vista through an integrated version of Boot Camp. Boot Camp is an Apple software application that currently assists in the installation of Windows XP on computers using Apple’s latest OS. The company hopes with support for Vista, Mac computers using the new OS can grab more market share, according to the sources.

If Leopard supports only Windows XP, then the chances of the new OS attracting Windows users to buy an Apple computer decreases, stated industry observers, noting that with Vista support, Apple’s chances of increasing its share of the PC market would increase.

Bijdrager
    arlee

sorry, bron vergeten te vermelden.: http://www.digitimes.com/systems/a20070322PD214.html

Bijdrager
    Esquare

En dan hier de tegenwerping.

Bijdrager
    G3Lay-Z

@MCNONAMUS

Je hebt denk ik gelijk, ik heb het geld en waarom zou ik niet nu al van mijn mac mogen genieten. Het argument dat het veel geld is is natuurlijk onzin. Je moet een computer naar eigen budget kopen, dat is het enige wat telt.

Bedankt voor jou advies, ik denk dat ik zsm naar de winkel ga en een fixe korting ga vragen ivm met het aanschaffen van de cinema display en een macbook pro:)

Wat betreft de berichten van al onze internet paragnosten en helder zienden… niemand weet hoe het precies zit en daar blijft het denk ik bij.

Bijdrager
    disruption

Ik ben em week een half geleden ook gewoon gaan halen. Niet nadenken, als je geld hebt, en je hebt er nood aan, koop m dan gewoon. Ik smijt zoiezo Leapord er NIET op vanaf het gereleased wordt:) .
    (kijk maar eens naar het aantal probs van de verschillende updates van 1.4.8 naar 1.4.9…)

Wat zal dat zijn van 10.4 naar 10.5. Nu zit je tenmintse nog met en stabiele 10.4 om op terug te vallen, en koop je die leapord gewoon los, eventueel later, als de foutjes eruit zijn:)

Go get it!

Bijdrager
    MacBeer

Denk dat je er goed aan doet om gewoon die laptop te gaan halen. Wachten op Leopard vind ik persoonlijk zinloos. Niet dat Leopard niet goed is, integendeel. Maar je weet niet wanneer Apple het vrijgeeft. Dat kan al binnen een paar weken zijn en je kan er ook nog een maand of 4 op moeten wachten. Niemand weet het.

Tiger is inmiddels een volwassen OS. Er zijn diverse updates en patches voor gemaakt. Leopard zal zeker niet de stabiliteit hebben van het huidige Tiger. En dat is logisch, toch?
    Leopard zal naar verwachting zo rond de 140 euro kosten. En dat is naar mijn mening niet echt een bedrag waar je het zweet van op het voorhoofd moet staan.
    Ga lekker je MBP kopen en geniet van de machine. Als Leopard uit is wacht je even tot de 10.5.1 update en dan koop je dit OS als je het geld missen kan.

Bijdrager
    RienMSc1.

Ik denk dat het nu wel veilig is om een MacBook Pro aan te schaffen. En je hebt dan ook meteen de laatste release van OS X.
    Daarnaast kun je eigenlijk maar beter geen Mac aanschaffen, want Apple is binnen een paar maanden falliet door Samsung. Het is daarom beter om een Samsung notebook aan te schaffen. Je kunt beter even wachten tot oktober want dan komt Windows 8 ook uit. En Windows 8 is het meest geavanceerde besturingssysteem en zeer gebruiksvriendelijk in vergelijking met OS X.

Bijdrager
    MBPuser

En toen kwam er een olifantje met een hele lange snuit…

Windows 8 hahahaha:grin: alleen het idee al…

Bijdrager
    SunKeeper

Zeker een ultrabook?

Ongeveer twee keer zo duur als een MacBook Pro/Air.:grin:

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.