3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Dirma

Macbook Pro kapot door extern scherm

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een extern scherm van Samsung aangeschaft, voor mijn macbook pro van toentertijd. Kort daarna begon mijn macbook pro kuren te vertonen en was de grafische kaart gecrasht (+moederbord moest ook vervangen worden). Bij de reparatie-service gaven ze aan dat de oorzaak evt een kapotte hdmi-kabel was. De hdmi-kabel is vervangen en ik heb ook een tijdje daarna een nieuwe macbook pro gekocht, deze is in 2 jaar tijd 4 keer gerepareerd! Nu is mijn vraag: kan het externe scherm zorgen voor deze problemen? Deze werkt verder prima, maar ik vind het wel erg vreemd, dat beide laptops kapot zijn gegaan.

Bijdrager
    SandsOfArrakis

Ik heb zelf zonder problemen via HDMI een scherm aan mijn Windows laptop gehad. Hetzelfde scherm hangt nu via HDMI aan mijn nieuwe Mac Mini. Mijn game PC hangt ook via HDMI aan een ander scherm. Beiden zijn van het merk Benq. En beiden hadden een meegeleverde HDMI kabel.

Hier geen problemen met crashende videokaarten of dat de computers gerepareerd moesten worden. Ik vind het wel een beetje vreemd om eerlijk te zijn.

Bijdrager
    Dirma

Ik vind het zelf ook vreemd, denk haast niet dat het aan het scherm kan liggen. Maar het is wel heel toevallig dat beide laptops kapot zijn gegaan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.