20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    bennolambooy

macbook pro kapot?

hallo omt’ers
    ik heb een redelijk probleem, ik heb een macbook pro mid 2010 en hij word nu al voor de zoveelste keer heel erg heet echt heel erg heet, en mijn muis die heeft zomaar een eigen leven af en toe heel erg raar!
    ik had al problemen met mijn harde schijf dus die heb ik bij amac laten vervangen en toen hebben ze nog een draadje naar het moederbord moeten vervangen maar het was daarvoor niet. ook is het nu zo dat hij heel erg snel leeg is…
    weet iemand wat het is, het is geen software update die heb ik al gecheckt.

groetjes

Bijdrager
    bennolambooy

ik ben nu gewoon uitzendinggemist aan het kijken en opeens beweegt mijn muis…

Bijdrager
    Indomarco

Ik hoop wel dat je je cursor bedoelt!

Bijdrager
    bennolambooy

ja dat ja, haha

Bijdrager
    valandil

Ik zou er gewoon even mee terug gaan al helemaal als het nog binnen de garantie valt.

Bijdrager
    dsm

En ook als het buiten de garantie valt. Google eens op “consumentenkoop” en zie welke enorme rechten je hebt. Apple licht de klant onjuist voor met Apple Care Protection. Jij en Apple sloten een overeenkomst: JIJ zou de aankoopprijs betalen en ZIJ zouden jou daarvoor een computer leveren die beantwoordt aan de redelijke verwachtingen die je op grond van de koopovereenkomst, waaronder begrepen de behoorlijke prijs die je voor een Apple moet betalen, mocht hebben m.b.t. het gekochte product.

JIJ hebt aan jouw contractuele verplichtingen voldaan (lees: aanschafprijs voldaan), maar ZIJ hebben jou een computer geleverd die niet beantwoordt aan de overeenkomst. Je hebt niet een behoorlijk bedrag betaald voor een computer die na nog geen 2 jaar kuren vertoont. Je hebt recht op – gratis – reparatie of vervanging.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ach. Die APR zal wel weer afkomen met een argument als: dat kabeltje valt nét niet binnen garantie mijnheer, want het is een gebruikersonderdeel.

Bijdrager
    bennolambooy

hallo dsm,
    ik heb even gegoogled, en ik ben erachter gekomen dat ze mij een redelijk product moeten leveren, en dat ze dat moeten doen voor de levensduur die je verwacht, maar ik snap het nog niet helemaal… want als ik nou naar amac hilversum toe ga en ik zeg ze dat ik dit niet had verwacht van het geld dat ik heb moeten betalen dat zij mij of een nieuwe of helemaal gaan repareren, maar ik ben ook al een keer met de accu van mijn moeder naar ze toe geweest en die accu was gewoon helemaal ontploft terwijl hij uit stond, en hij heeft hem ingenomen en weggegooid, en verder “ja erg vervelend voor U, dit gebeurd wel vaker, nu moet u een nieuwe kopen”, en ik had al eens een probleem met mijn scherm maar dit was een fabrieks fout, dus kreeg ik een nieuw scherm…

zou je mij willen helpen met welke artikelen enzo ik dan naar ze toe moet stappen?
    dankjewel!!

Bijdrager
    Haike

Je moet ze wijzen op het feit dat ze zich aan de garantie bepalingen moeten houden zoals die in de wet beschreven staan. Ook van een accu mag je een bepaalde levensduur verwachten, haalt hij die niet bij normaal gebruik, dan is er een ondeugdelijk product geleverd, wat kosteloos vervangen moet worden door een ander passend exemplaar.

Dus zeggen dat je een deugdelijk product verwacht voor die prijs wat langer mee gaat dan 2 jaar. Gaat het binnen of rondom die 2 jaar kapot dan mag je eisen dat het of professioneel gemaakt wordt, of vervangen wordt voor eenzelfde exemplaar wat wel naar behoren werkt.

Of zit dat ding van jou gewoon vol met stof? Dan kan hij zijn warmte niet goed kwijt en loopt de temperatuur op…

Bijdrager
    dsm

Ik heb net een bericht naar je gestuurd (als het goed is :-)). Kijk ook hier even naar de eerste – ik geloof – 21 artikelen, daar word je een stuk wijzer van.

Bijdrager
    Moriarty

Voordat iedereen hier begint te gillen wat nou wel en niet je rechten (EN PLICHTEN) zijn als het gaat om garantie, moet je misschien even in je activiteitenweergave kijken of er een programma is wat 100% CPU belasting veroorzaakt.

Een machine die erg heet wordt en snel leeg is qua batterijtijd wil nog wel eens problemen hebben met een volledig belaste CPU door software.

Bijdrager
    bennolambooy

Hoe moet ik dat dan zien?

Bijdrager
    dsm

Volgens loopt hier niemand te gillen, ik zie maar één persoon hoofdletter gebruiken :lol:, maar Moriarty heeft wel helemaal gelijk met wat hij zegt.

Bijdrager
    dsm

@benno:

– open Activiteitenweergave op je computer
    – zorg dat je venster in Activiteitenweergave het CPU-gebruik weergeeft (klik linksonde in het venster op CPU)
    – kijk dan in de 3e kolom: %CPU en zorg ervoor dat ie sorteert op het CPU-verbruik, het item met het hoogste CPU-verbruik staat dan bovenaan. Als dat 100% is, vreet die activiteit CPU-capaciteit.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Aanvulling op hierboven: selecteer ‘alle processen’…

Bijdrager
    bennolambooy

hoi, ik heb gekeken maar het is bijna niks, maar nu had ik nog 18 procent batterij en nu nog maar 8, na een kwartiertje sluimer…

Bijdrager
    dsm

Mmm, ik ben niet zo’n techneut… maar ik vind het wel opmerkelijk dat ie in een kwartiertje sluimer van 18% naar 8% batterij gaat. Misschien kan een techneut hier iets zinnigers over zeggen?:wink:

Bijdrager
    Haike

Ook als niet techneut valt daar iets over te zeggen, of doet het iig vragen rijzen; Als het in sluimertijd al 10% is, hoeveel is het dan wel niet als er actief met die machine gewerkt wordt?

En 10% in een kwartier betekent dus dat na twee en een halfuur je accu dus leeg is, terwijl een gezonde accu het een uur of 6 wel vol moet kunnen houden, terwijl je er actief mee aan de gang gaat.

Bijdrager
    dsm

De eerste vraag lijkt mij wel hoe oud die accu is, hoe vaak die al is opgeladen (hoeveel “cycles”), etc… Een accu heeft ook maar een bepaalde levensduur en die hangt – lijkt mij – af van de manier waarop de accu wordt gebruikt.

Bijdrager
    Haike

Aan de verhalen om me heen begrijp ik dat na twee jaar een accu wel minder wordt. Helemaal mee eens, maar 10% verliezen in een kwartier, in sluimertijd lijkt me ook voor een wat oudere accu, niet helemaal normaal… en dan ga ik er vanuit dat die accu in de afgelopen twee jaar niet ernstig mishandeld is…:grin:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.