11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tarun

MacBook Pro kan eigen toetsenbord niet vinden

Het gebeurt me regelmatig dat mijn MBP 2020 na het wakker worden niet reageert op het interne toetsenbord. Sterker, hij gaat zoeken naar een Bluetooth-toetsenbord. Wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Al een SMC reset geprobeerd?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb daar op mijn Air 2019 ook wel eens last van. Heel irritant inderdaad. Ik heb nog niet de oplossing.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog
    Bijdrager
    tarun

SMC reset: ja, gedaan. Helpt niet. Dat herstarten met caps lock ingedrukt ga ik proberen zodra het voorkomt. Bedankt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als hij het toetsenbord niet kan vinden, kijk dan eens bij  → Over deze Mac → Systeemoverzicht → USB of daar het ingebouwde toetsenbord genoemd wordt. Zo nee, dan zou er iets mis kunnen zijn met bijvoorbeeld de (interne) connector waar het toetsenbord aan hangt, of misschien zelfs de USB-controller.

Bijdrager
    tarun

Gelukkig wordt deze gewoon getoond:

Het gebeurt ook niet altijd. Wel irritant dat het soms wel gebeurt. Zou niet mogen bij een MBP.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In de link over opstarten met caps-lock staan wat reacties. Bij één daarvan zou caps-lock niet geholpen hebben. Een andere reactie geeft deze oplossing:

Just go to your settings and go whichever that leads to the Bluetooth keyboard setup and disable it. Like never show up at startup or login anymore. As simple as that. Now I no longer encounter the problem anymore.

Bijdrager
    tarun

Daar staat niets. Heb ook geen Bluetooth keyboard in gebruik of in gebruik gehad.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>tarun op 7 september 2020 om 11:13</p>
    Gelukkig wordt deze gewoon getoond:

Het gebeurt ook niet altijd. Wel irritant dat het soms wel gebeurt. Zou niet mogen bij een MBP.

Dit is wanneer hij het toetsenbord níét vindt, of wanneer het wel gewoon werkt?

Bijdrager
    tarun

<p class=”cite”>aartjan.nl/blog op 6 september 2020 om 15:03</p>
    Herstarten met Caps Lock ingedrukt!!

zie https://nl.ifixit.com/Answers/View/354249/Keyboard+and+trackpad+disabled+at+login,+keeps+searching+for+Bluetooth

Eén keer gebruikt en tot nu toe is het probleem niet meer opgetreden. Ik hoop dat dat zo blijft. Wat doet die caps lock eigenlijk tijdens het opstarten?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.