-
Q:
Macbook pro is heel erg traag.
Beste forumgebruikers,
Ik heb een Macbook pro 15 inch OSX 10.9.5 begin 2011. Processor 2 GHz intel Core I7 met een geheugen van 8 GB 1333 MHz DDR3.
We zijn fervent gebruiker van Indesign en Photoshop maar hij loopt elke keer vast. Als ik nu Safari open heb staan, photoshop en werk in Indesign dan begint de ellende. Ik vind hem ook warm worden aan de onderkant en heb de ventilatoren al een keer schoongemaakt. Ook krijg ik af en toe stoom van de behuizing.
Hebben jullie een idee wat ik kan doen om hem weer normaal te kunnen gebruiken?Dank alvast groeten, Léon
Er zijn helaas de nodige problemen met (de GPU in) die MacBooks.
– http://www.macrumors.com/2014/01/17/2011-macbook-pro-gpu-glitches/
– https://discussions.apple.com/thread/4766577?start=10725Ik heb ook een wat oudere Mac (iMac 2006) en die was soms ook niet vooruit te branden in Safari.
Ik had al een vermoeden dat Flash hier de oorzaak is, maar je hebt toch Flash vaak nodig. Hierdoor was de Mac ook traag bij andere programma’s.Nu heb ik een Safari extensie geïnstalleerd (ClickToFlash) en sindsdien vliegt Safari!
Als ik een Flash onderdeel wilt zien, dan klik je erop en dan werkt Flash alleen voor dat onderdeel.Probeer het eens.
TheBigZ op 21 december 2014Heb je Mavericks schoon geinstalleerd of over een eerdere OS X versie heengezet? Indien dat laatste: installeer Mavericks (of Yosemite) op een externe schijf, start ervan op, en kijk of je nog steeds last hebt van de problemen.
Je kan m.i. beter even een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of je daarmee geen problemen tegenkomt.
Niet echt veel geluk… Heb de installatie gestart maar nu start hij niet meer door. Appeltje met een balkje er onder en vervolgens een scherm met een rondje en dan gebeurt er niets meer. Ben bang dat hij naar de kloot is. Bedankt voor jullie hulp en tips.
Check ook even de status van de harde schijf. Het is niet zelden dat plotselinge traagheid wordt veroorzaakt door een stervende HD. Testen kan eenvoudig met het programmaatje Smart Utility wat hier te downloaden is.
Groen is goed, Geel en Rood duiden op problemen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.