2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    iBert

MacBook Pro, iPhone en iBook verliezen internetverbinding

Mijn MacBook Pro, iPhone 3G en iBook hebben een bizar netwerkprobleem. Wanneer ik met één van de drie surf op het internet, verliezen ze na enkele minuten geen nieuwe webpagina in te laden (wanneer je bijvoorbeeld een artikel aan het lezen bent) de internetverbinding. Airport lijkt nog steeds verbonden te zijn, maar je kan geen nieuwe webpagina’s openen.

Wanneer ik de internetverbinding constant gebruik, door bijvoorbeeld op de achtergrond Adium te laten openstaan, heb ik dit probleem niet. Het probleem is (voor even) opgelost, wanneer ik op “Vernieuw DHCP lease” klik in de Netwerkvoorkeuren. Deze oplossing geldt ook voor de iPhone (daar noemt het enkel “Vernieuw lease”).

Sinds enkele weken heb ik mijn MacBook Pro vervangen door een nieuwe MacBook Pro, en het kan toeval zijn, maar heb ik dit probleem niet meer gehad op de nieuwe MacBook Pro en de iBook. De iPhone 3G lijkt het probleem nog steeds te hebben.

Ik maak gebruik van een Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+-gateway.

Is er nog iemand die dit probleem heeft, en hier een definitieve oplossing voor heeft?

Bijdrager
    eklein

Als meerdere apparaten een probleem met het zelfde draadloze netwerk hebben ga ik automatisch het accesspoint wantrouwen. Dat is dus je Linksys. Werken je iPhone en zo wel goed op andere draadloze netwerken? Dan weet je zeker dat het aan je Linksys ligt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.