4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

Macbook Pro interne HD gecrasht

Ik heb hier een MBP die oorspronkelijk problemen had met het ledigen van de prullenmand. De eigenaar heeft vanalles geprobeerd, in recover mode gezet, HD proberen te herstellen, enz…

Gevolg : Mac start niet meer op. Er verschijnt een rare startup balk, en de Mac schakelt terug uit.

Als ik opstart vanaf de herstel-partitie, start hij wel op, maar ik kan het opstartvolume niet herstellen met schijfhulpprogramma. Er verschijnen onherstelbare fouten.

Systeem opnieuw installeren gaat ook niet. Superduper gebruiken gaat ook niet, die meldt dat niet alles kan worden gekopieerd. De mappen van de eigenaar willen niet meekomen.

OK, de eigenaar heeft geen backup en er staan belangrijke documenten op.

Ik heb een externe opstartschijf gemaakt met OS sierra. Ik vermoed dat er 10.9 op stond maar ik ben niet zeker. Als ik met de externe schijf opstart, start de Mac gewoon op. Ik krijg dan ook spontaan de melding dat de interne HD niet hersteld kan worden, maar dat de documenten nog bruikbaar zijn.
    Dat is goed…

Maar als ik in het account van de eigenaar ga kijken, zie ik dat de map ‘documenten’ en andere mappen niet toegankelijk zijn.

De mappen van de twee andere accounts wel.

Vraag : wat kan ik doen om toch toegang te krijgen tot de map ‘documenten’ zodat ik op zijn minst de belangrijke documenten van de eigenaar kan kopiëren?

Ik heb de oorspronkelijke account naam en paswoord van de eigenaar gekregen, maar daar ben ik natuurlijk niks mee als ik niet kan opstarten van de interne hd.

Alvast dank.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Sylvester.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb daarvoor ooit Data rescue aangeschaft.

Ze hebben een demo die je kan testen. Pas als het werkt moet je de licentie aanschaffen. Weinig risico dus.

Bijdrager
    GoeieDag

Start op van dat externe volume, zet de Root gebruiker aan en je kunt in alle denkbare mappen.

Bijdrager
    Sylvester

Dat was inderdaad een mogelijkheid. Met het activeren van de root had ik toegang tot alle mappen en de meeste documenten kunnen terughalen.

Bedankt

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Sylvester.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.