21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    checksum

Macbook Pro intel restore

Als newbie mac lover heb ik laatst een aanbevolen softwareupdate uitgevoerd. Na deze update startte de helft van mijn standaard en geinstalleerde programma’s niet meer. (Na het klikken op het icoontje in de dock een keertje stuiteren van het icoontje, en niets meer…) Lekker wazig natuurlijk. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn recovery cd’s maar eens te gebruiken welke meegelverd waren met mijn MacBook Pro.

Dit aangezien het herinstalleren van de “probleem” applicaties tot geen resultaat leverde.

Nu ben ik bezig met deze genoemde recovery, maar bij DVD 2 blijkt er iedere keer een fout te zijn waardoor deze DVD niet geinstalleerd wordt en ik daardoor niet verder kom. M.a.w., #Q%$! Ik kan mijn Mac niet meer gebruiken!

Is hier een oplossing voor anders dan het aanvragen van nieuwe recovery dvd’s wat mijns inziens nogal lastig zou moeten gaan?

Enige hulp aan deze wanhopige Mac gebruiker is zal zeer op prijs worden gesteld:)

Moderator
    unSOUND

Heb je toevallig Ram modules van een ander merk in je MacBook zitten ? Disk 2 begint namelijk met een Ram test, en de Ram-test van de OS X installer is een stuk kritischer dan die van OS X zelf, het kan dus zijn dat hij struikelt over een goedkope Ram module…

Bijdrager
    checksum

Nope, geen andere RAM modules. In ieder geval bedankt voor je reactie. In eerste instantie heeft de 2e disc nog wel wat software geinstalleerd, maar nu blijft ie bij de eerste installatie al moeilijk doen.

Bijdrager
    Elrithranduil

Dat had ik ook! Je wilt niet weten hoe ik dat opgelost heb :x. Heb hem in een koelcel gezet op mijn werk en opnieuw geinstalleerd. Klinkt absurd maar de installatie dvds wilden maar niet werken steeds. Uiteindelijk wat zitten zoeken op internet bleek hij te warm te worden en daarom werkte het niet. Iemand had hem dus in de koelkast gezet(vreemd he). Dus ik wanhopig als ik was het proberen en verrek in de koelcel werkte het wel. Kan me trouwens niet voorstellen dat mijn MBP te warm is andere cds werken prima etc.

Bijdrager
    TijhofGraphics

in een koelcel je Mac repareren
    pfff.

Sorry, het zal vast wel helpen met de temperatuur maar het idee.

[*:2244aefca5] Je privé MBP is kapot. Recovery dan maar… Disk 2 failed, kloten dus..
      [*:2244aefca5] Je gaat naar je werk.
      [*:2244aefca5] Iemand stopt de MBP in een [size=18:2244aefca5]Koelcel[/size:2244aefca5].
      [*:2244aefca5] Jij gaat vervolgens daar de nog een keer Recovery doen en daar werkt Disk 2 wel.
      [*:2244aefca5] Je Mac werkt weer
      [/list:u:2244aefca5]

Bijdrager
      BILF

Had bij mijn Macbook na de laatste security update (2007-005) hetzelfde probleem: iTunes (was ’t enige dat ik had geprobeerd) icoontje stuiterde een paar keer, maar iTunes zelf ging niet open. Dan even de Macbook terug willen opstarten en dat deed hij ook niet meer. Conclusie: Harddrive kapoetsj.. Ik hoop dat dit niet bij jou het geval is :)

Bijdrager
      checksum
      ”BILF”

Had bij mijn Macbook na de laatste security update (2007-005) hetzelfde probleem

Dat is nou net wat ik vaker hoor. Ga nog even niet uit van een kapotte harde schijf, maar vrolijk word ik hier niet van.

Bijdrager
      Pienjow

kijk een keer goed op het schijfje of er niet een miniscuul vlekje/krasje opzit,
      had ik namelijk ook en had het pas door dat het om een mini vlekje ging na 3 halfafgebroken installaties….

Bijdrager
      checksum

Bedankt, had al gekeken, maar zal het schijfje nog maar eens aan een inspectie onderwerpen.

Moderator
      unSOUND

Probeer anders eens een minimale installatie van OS X, daar heb je als het goed is Disc 2 niet voor nodig.

Bijdrager
      checksum

Ok, goeie tip, maar hoe boot ik mijn Mac zo dat ik opnieuw kan gaan beginnen met een recovery vanaf DVD?

Moderator
      unSOUND

DVD erin en opstarten met de C of de ALT toets ingedrukt. C zou gelijk de installer moeten starten, met ALT gaat hij zoeken naar schijven om van op te starten.

Bijdrager
      checksum

Bedankt!, heb de C toets al een keer geprobeerd, maar dan wil ie constant verder gaan met de installatie vanaf cd 2. Ik zal zo direct je andere opties proberen.

Bijdrager
      checksum
      ”unSOUND”

Probeer anders eens een minimale installatie van OS X, daar heb je als het goed is Disc 2 niet voor nodig.

Kijk! Dat zijn de beter tips! Hij is nu aan het installeren en zou inderdaad disc 2 niet meer nodig moeten hebben.

Bijdrager
      checksum

Damn! Weer fout, nu maar hardwaretest gedaan. Volgens mij wil het volgende zeggen dat ik bijzonderheden heb met mijn harde schijf?

4MEM/1/40000000 1ffaac14

Wat nu Applecare bellen of terug naar de reseller winkel ivm lopende garantie van een jaar?

Bijdrager
      puntKoen

Niet opstartende programma’s worden inderdaad soms veroorzaakt door kapotte harde schijf. Ik heb ook wel eens een net nieuwe iMac gezien, uit de doos, die hetzelfde probleem had. Daar werd het opgelost door Mac OS X opnieuw te installeren.

Je kunt nog proberen via schijfhulpprogramma (via de Mac OS X DVD’s) je volume te herstellen of een nieuwe partitie aan te maken: gegevens gaan daar uiteraard wel bij verloren. Werk dat niet dan is een logische oplossing een nieuwe harde schijf: naar een Apple Authorized Service Provider ermee.

Moderator
      unSOUND

Die foutmelding wijst toch echt op een probleem met een Ram module zoals ik eerder dacht… Heb je toevallig andere modules liggen om het daar mee te testen ?

Bijdrager
      checksum
      ”unSOUND”

Die foutmelding wijst toch echt op een probleem met een Ram module zoals ik eerder dacht… Heb je toevallig andere modules liggen om het daar mee te testen ?

Nee, helaas geen ander geheugen modules liggen. Denk dat je gelijkt hebt lees het hier ook. Zal nog eens proberen het bankje eruit te halen en er opnieuw in te doen. Dat een harde schijf kapot kan gaan lijkt me logischer dan dat je geheugenbankje na een paar maand het gewoon niet meer goed doet. Zal wel mogelijk zijn, maar klinkt zo vreemd naar mijn mening.

Bijdrager
      checksum

Ok, mac weggebracht naar service provider en heb ‘m na 2 dagen al terug. Geheugen vervangen en alles werkt weer. Fijn!!!

Bijdrager
      puntKoen
      ”unSOUND”

Oeps: niet naar de foutmelding gekeken. Je hebt gelijk (net zoals Gregory House :D )

Bijdrager
      CMD-Z

@ Checksum: Had je hem bij de apple store gekocht?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.