2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Ozad

Macbook pro inhoud op een ander macbook zetten

Hallo,

Ik heb drie maanden terug een Macbook pro Retina gekocht. Vanwege inbrandingen in het scherm ga ik deze binnenkort terugbrengen naar Apple. Omdat reparatie processen best lang kunnen duren en ik mijn macbook ook zakelijk gebruik, kan ik er niet zonder.

Ik zoek nu een oplossing hiervoor. Ik heb nog een andere macbook pro (van drie jaar terug) en zou eventueel deze kunnen gebruiken. Alleen heb ik 1 op 1 de inhoud van mijn macbook pro Retina nodig. Is het mogelijk om een clone ervan te maken (of via Timemachine) en deze op mijn oude mac te gebruiken?
    Virtueel werken is ook een optie, maar ik weet niet of dat uberhaubt mogeijk is en hoe het moet.

Graag wat tips.

Groet,

Ozad

Bijdrager
    iMarvin

Beste Ozad,

Heb je een externe schijf beschikbaar die je even kunt gebruiken? Dan zou ik met TimeMachine een (complete) back-up van je systeem maken. Alles wordt hierin meegenomen; data zoals muziek, films en foto’s, maar ook e-mailinstellingen, Safari bladwijzers en favorieten, echt alles van je Mac wordt opgeslagen.

Nadat je een TimeMachine-backup hebt gemaakt, kun je deze eenvoudig terugzetten op je andere MacBook. Deze zal dan identiek zijn zoals je huidige MacBook op het moment van maken van de backup.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.