11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco85

Macbook pro in eens heel traag

Hallo,

mijn macbook is in eens heel traag, continu de strandbal in beeld, start bijna niet op en sluit ook heel traag af.
    ik heb er catalina opstaan. Ik dacht zelf dat het van mijn harde schijf af kwam dus die heb ik vervangen met een schone instalatie.
    ook heb ik de hardware test uitgevoerd maar daar komt niks uit. Iemand een idee?

Bijdrager
    nnsa

Laat je Macbook Pro eens langere tijd aanstaan. Misschien zijn de achtergrond-processen nog niet afgerond ?

Bijdrager
    penseel

Je MacBook Pro hiermee testen,            https://binaryfruit.com/drivedx

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door penseel.
    Bijdrager
    Kevin

Heb je toevallig je SSD opgedeeld in meerdere partities? Ik had dit gedaan om ook windows er op te kunnen draaien.

Vervolgens duurde het opstarten en afsluiten van MacOS in eens heel lang.

Bijdrager
    Shmoo

En terecht!

Bijdrager
    Marco85

Nee ik heb er geen partitie op gemaakt

Bijdrager
    Shmoo

Wat voor type harde schijf zit er in deze machine en hoe oud is het ding?

Kans is groot dat je HDD versleten is. Zoiets veroorzaakt 8/10 keer dit soort problemen. Als zo’n interne schijf vijf jaar (dagelijks) gebruikt is dat is het heel aannemelijk dat je een boel versleten sectoren hebt wat voor deze traagheid zorgt als de computer in die sectoren op zoeken naar informatie.

Bijdrager
    Marco85

Ik heb er een samsung 860 evo inzitten deze schijf is nieuw.
    het gaat om een macbook pro 13 inch van mid 2012

Bijdrager
    Shmoo

Oké. Wat mij opviel was dat FileVault tegenwoordig standaard AAN staat als je een installatie van Catalina doet. Probeer dat eens tijdelijk uit te zetten, kijken of het dan minder is.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat is al het geval sinds macOS 10.10 Yosemite. Het is bij een macOS installatie, of het nieuw in gebruik nemen van een Mac, een opt-out optie geworden. Oftewel het vinkje staat standaard aan, en dat zullen de meeste gebruikers dan zo laten.

Bijdrager
    Marco85

<p class=”cite”>penseel op 12 januari 2020 om 22:25</p>
    Je MacBook Pro hiermee testen,            https://binaryfruit.com/drivedx

er staat I/O Error Count 611 (0/611)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.