10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Gentei

Macbook Pro hoe formateren?

Hallo

Ik ga mijn macbook Pro 13inch verkopen, maar ik weet niet hoe je een mac moet formatteren?
    Ik heb momenteel OS Mavericks erop staan, maar is er een mogelijkheid om gewoon alles van de HDD te verwijderen zoals mijn persoonlijke mappen, en mijn itunes account ook best gewoon wissen?
    Maar wel dat office voor mac er gewoon blijft staan met Mavericks…?

Alvast bedankt!

Groeten

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom zou Office er op moeten blijven staan?

Je kunt de interne schijf wissen en een schone installatie doen.

Bijdrager
    makasa

Formatteren betekent dat je alles wist waarna je overnieuw moet installeren. Dus er blijft niets staan. Is een schone installatie. Via schijf hulpprogramma uit te voeren. Wil je je date bewaren wel eerst een backup maken. Bijvoorbeeld met timemachine

Bijdrager
    Gentei

Ahzo

Heb nog een vraagje, hoe verwijder ik de muziek uit de itunes en de persoonlijke data dat daar opstaat zoals mijn account?

Bijdrager
    hatolex

Zoals gezegd, als je een schone instal doet is ALLES weg.

Bijdrager
    belfortmac

Zoals @hatolex zegt, alles weg
    Je zult immers op een schone instal via itunes eerst moeten inloggen met je account om alles terug te krijgen.

Bijdrager
    Gentei

Hallo

Kan er iemand aub stap voor stap uitleggen hoe ik schone install moet doen???

Ben er heel de dag mee bezig en sta nergens, alles wat ik doe mijn gegevens staan nog op de macbook!!!

Alles moet gewoon verwijderd worden, ik heb het via cmd + R geprobeerd als die opstart maar dan snap ik er totaal niets van.
    Doel schijf enz…..
    Het wilt gewoon niet lukken!!

Bijdrager
    TheBigZ

(1) Koop een externe USB schijf (om je eigen data te bewaren)
    (2) Formatteer de externe schijf met Schijfhulpprogramma naar “Mac OS Uitgebreid (Journaled)”
    (3) Download SuperDuper (gratis)
    (4) Start SuperDuper en maak een kloon van je interne schijf naar de externe schijf. (Dat kan een paar uur duren.)
    (5) Start je Mac opnieuw op, en hou de alt/option-toets ingedrukt tijdens het opstarten
    (6) Kies de externe schijf (kloon) om van op te starten
    (7) Start Schijfhulpprogramma, en wis de interne schijf in je Mac
    (8) Je Mac is nu echt leeg. Je kunt een nieuwe OS X installatie uitvoeren, of dat door de koper laten doen.

Bijdrager
    Delft015

Hallo ik heb een probleem met mijn macbook pro ik kan m niet formatteren

Bijdrager
    kokkie44

@Delft015
    Waarom niet?
    Wat zegt ie dan en hoe heb je het geprobeerd?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.