9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    J3roenP

Macbook Pro herkent SSD niet

Hallo allemaal,

Vandaag is m’n nieuwe SSD schijf binnen gekomen, het gaat om een OCZ Vertex 3 120 GB.
    Ik was van plan om de huidige HDD te vervangen voor de SSD, maar na het plaatsen ervan herkent mn macbook hem niet in schijfhulpprogramma.
    Ik heb de SSD geplaatst m.b.v. de handleiding op ifixit.com en nog eens en keer alles gecheckt nadat hij niet herkend werd maar alles zit gewoon zoals het hoort.
    Na de SSD te hebben geplaatst doe ik de originele Leopard DVD in de Superdrive om vervolgens van de DVD te booten zodat ik de schijf kan gaan formatteren met schijfhulpprogramma, alleen die herkent de SSD dus helemaal niet (in de linkerkolom staat alleen de Superdrive met de Leopard DVD erin).

Ik snap er niks van wat ik nou fout doe.. ligt het soms aan de SSD?

Het gaat hier om een MBP Mid 2009 2.53. Ghz. met Lion erop.
    Hopelijk kunnen jullie me helpen,

Jeroen

Bijdrager
    akkie

Weet je zeker dat er niets mis is met de SSD-schijf zelf? Heb je de mogelijkheid om hem eens in een andere Mac of Windows machine als slave toe te voegen?

Bijdrager
    J3roenP

Nee eigenlijk niet, heb beneden nog wel een PC staan maar ik heb geen flauw benul hoe ik de SSD daar in krijg en om nu allemaal te gaan lopen klopten..
    De SSD is net nieuw, dus lijkt me wel vreemd als er iets mis mee zou zijn. Het wel op het internet al gelezen dat sommige schijven DOA zijn, zou dat kunnen?
    Kan me verder niet indenken dat ik iets fout doe.

Bijdrager
    Oldekamp

Heb zaterdag mijn Agility 3 60GB gekregen. De eerste keer opstarten vanaf de dvd zag schijfhulpprogramma hem bij mij niet, maar in systeeminformatie zag die hem wel. Opnieuw de dvd geboot, en toen zag die hem wel gewoon..

Bijdrager
    makasa

ik heb dezelfde ssd in een 2007 MBP. Geen probleem. Ik heb wel eerst hem als USB schijf aan het systeem gehangen zodat ik wist dat die in orde was.
    Advies: om zeker te weten dat de schijf in orde is deze even aan een ander systeem hangen.

Bijdrager
    BBking

Ik had hetzelfde probleem met mijn MBP Mid 2009. Eerst de OCZ Vertex 3 120 GB in een HDD dockingstation geplaatst die hem wel herkende. Daarna ff een andere hdd in m’n mac gedaan leopard geinstalleerd, updates gedraaid.

Daarna kopieschijf gemaakt naar de SSD via de dockingstation en daarna teruggeplaatst in m’n mac. Bij de eerste paar keren startte hij een beetje traag op, maar nu loopt ie perfect!

Bijdrager
    J3roenP

Ok bedankt voor de tips. Hoe kan ik de schijf als USB aansluiten om m’n mac? Via zo’n HDD dockingstation?
    Het liefst de meest goedkope oplossing!

Bijdrager
    BBking

Ik heb zelf 1 van sharkoon, de goedkoopste van dat merk is de Sharkoon SATA QuickPort XT… kost ongeveer 2 tientjes. Maar ik had een toen een dockingstation aangeschaft omdat ik nog wat losse hardeschijven in de kast had liggen. Je kan ook een externe hdd uit elkaar halen en de SSD daar in plaatsen.

Bijdrager
    J3roenP

Het is gelukt! Heb de nieuwe SSD in een enclosure gedaan en zo een clone gemaakt van m’n huidige HDD naar de SSD. Vervolgens de SSD weer intern in de Macbook gestopt en toen deed ie het prima!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.