12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sauer

Macbook Pro herkent Seagate Hybride schijf niet?

Ik heb afgelopen week een Seagate Hybride 500GB 2.5″ schijf gekocht om de overleden schijf in mijn MBP te vervangen.
    Nu heb ik hem correct geplaatst (kan ook bijna niet anders ongeveer), en ik wil Snow Leopard installeren vanaf de DVD.
    Dus dvd’tje in de speler stoppen, laptop opstarten, en wachten tot je de informatie krijgt in welke taal je wilt installeren.
    Ik kies Nederlands, en dan loopt het zaakje helemaal vast.
    Al na een paar seconden krijg ik de mededeling “Mac OS X kan niet geinstalleer worden op deze computer” of iets in die strekking.
    Ik heb de MBP al met firewire aan mijn iMac gehangen, en bij het opstarten de T ingedrukt gehouden om een firewire verbinding op te bouwen, maar ook dan wordt de harde schijf niet gezien vanaf de iMac.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik baal hier een beetje van. Ding is al weken kapot (iFactors was bijzonder traag), en dan gaat iets simpels als een hardeschijf vervangen niet zoals je wilt. Irriterend;)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hulpprogramma’s>Schijfhulp en dan even formatteren?:wink:

Bijdrager
    sauer

Ook al geprobeerd.
    Alleen, omdat het een finaal nieuwe schijf is kan ik helemaal niets behalve de taal selecteren.
    Ik kan hulpprogramma’s ook niet selecteren om te formateren. Had ik al willen proberen. Waarschijnlijk is die FAT32 of NTFS geformateerd ofzo, en ik wil die apple manier hebben.
    Krijg een beetje de indruk dat de schijf een DOA is.

Bijdrager
    LighScan

Probeer even de Apple Hardware Test (terug te vinden op de originele, grijze cd/dvd die bij je Mac zat) uit te voeren.

Bijdrager
    sauer

Hey, verdomd.
    Als ik kies voor terugzetten nog wattes (ipv opnieuw opstarten), en dan kan ik wel bij hulpprogramma’s.
    Nu aan het formateren. Eens kijken wat er dan gebeurd. . .

Bijdrager
    sauer

Ben nu aan het opstarten vanaf de CD.
    Zal daarna eens kijken of ik die hardware test kan vinden op mijn cdtje.

Bijdrager
    sauer

Nope. Nog steeds niet mogelijk om osx te installeren op deze computer. . .
    Snap er serieus geen fluit van. Schijf is vanuit hulpprogramma’s gewoon te zien, is apple geformateerd, en toch doet die niet wat die hoort te doen.
    Jumpers kun je niet instellen op de schijf, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Heeeeeeeeeeeeelp:P

Bijdrager
    Lifelogger

Euhm, even wat anders. Heb je toevallig niet een TimeMachine backup, die je kunt proberen terug te zetten?

Bijdrager
    sauer

Nee. Draai wel backups, maar dan alleen van mijn foto’s enz. Heb nu al een NAS met 2 schijven en een externe backup schijf; het wordt wel erg veel als ik ook nog eens Time Machine ga gebruiken voor een backup van het systeem:)

Bijdrager
    macpro

Start Schijfhulpprogramma en ga de schijf partitioneren. Kies bijvoorbeeld 2 partities.
    Daarna ga je weer partitioneren en kies je gewoon voor standaard 1 partitie in het standaard Apple formaat. (HFS+ journaled of zoiets.)

Bijdrager
    sauer

Dank je voor je tip:)
    Ik heb net de schijf maar in 2 partities opgedeeld, en ook dan doet die werkelijk geen fluit.

Kan het zo zijn dat mijn installatie dvd naar de knoppen is?
    De schijf werk gelukkig. Ook als ik schijfcontrole uitvoer komt daar niets geks uit naar voren.

Bijdrager
    sauer

Ook met een andere installatie dvd geen vooruitgang geboekt.
    Idee is nu dat misschien mijn dvd-speler naar de knoppen is en dat die daarom niet alles lekker kan uitlezen.
    Hij krijgt namelijk bij de 2e install dvd (die van de macbook pro zelf is) wel een deel geinstalleerd, en daarna gooit die het programma er alsnog uit. Alsof die vastloopt op het een of ander.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.