19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    iDecide

MacBook Pro herkent geen SD-kaarten meer

Hallo iedereen,

Gisteren had ik iemand met een MacBook Pro 13-inch bij mij met het probleem dat deze geen SD-kaarten meer leest. Vreemd probleem, zijn niet zichtbaar in Finder/, niet in het Schijfhulpprogramma en uiteraard ook niet via de terminal onder Volumes. Tevens bij het starten van Mac OS X 10.6 vanaf een FW HDD kwam dit probleem voor.

Vandaag wou ik op de laptop van mijn vriendin (MacBook Pro 15-inch, 2.66Ghz C2D) een aantal foto’s inladen vanaf SD-kaart, tot mijn grote verbazing herkent ook deze Mac geen SD-kaarten.

Getest met meerdere SD-kaarten (SD HC 8GB, SD 128MB), deze kaart(en) hebben het voorheen wel gedaan en komen uit dezelfde camera.

Toeval? Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Wiki Post

Inactief
    Anoniem

draaien beide macbooks misschien op OSX 10.6.6?
    misschien is het een bug???

Bijdrager
    Swisi

Probeer eens op Windows en formateren (naar een ander ‘formaat’; FAT, FAT32, NTFS…).

Bijdrager
    iDecide

De MacBook Pro 15-inch (Mid 2009 – MB985) draait inderdaad op 10.6.6, de 13-inch MacBook Pro kan ik op dit moment niet nakijken.

Kunnen andere bezitters van een MacBook Pro (unibody) met Mac OS X 10.6.6 dit bevestigen/ontkrachten. Graag ook vermelden welke type MacBook Pro je hebt.

Bijdrager
    gtalien

Hier ook een 15 inch 2,66 Ghz C2D MacBook Pro waarvan de SD-kaart lezer niet meer werkt. Weet alleen niet of dat door 10.6.6 is gekomen, ik gebruik de SD-slot zelden…

Bijdrager
    PeterGD

Hi,

@ iDecide: net geprobeerd op m’n MacBook Pro 13.3″ 2,66 C2D, mid 2010, Mac OS X 10.6.6, geen probleem.
    Kaartje komt uit een iPAQ HX 4700, is gewoon te benaderen.
    SD ook in de iMac gepropt, draait ook onder Mac OS X 10.6.6, ook geen probleem.

Kun je kaarten nog wel zien in je camera?
    Daarna zou je eens kunnen proberen om de camera aan je Mac te hangen.

Greetz, Peter

Bijdrager
    humolezer

Heb net eens geprobeerd op mijn 15″ 2,66Ghz C2D mbp ook op 10.6.6.
    SD-kaart werkt gewoon.

Bijdrager
    Bj1990

Op mijn 13 inch macbook pro met 10.6.6 werkt de sd-kaartlezer ook gewoon nog.

Bijdrager
    frapo

Ook op mijn 13″MBP, mid 2010, met 10.6.6 werkt de kaartlezer nog goed.

Moderator
    Strifer

Op mijn MacBook Pro, 15inch i5, met 10.6.6 werkt de kaartlezer naar behoren.

Bijdrager
    PeterGD

Hi,
    kun je SD-kaarten nog wel lezen met je camera?

Greetz, Peter

Bijdrager
    iDecide

Beetje late reactie vanuit mijn kant misschien, ja die zijn nog gewoon te lezen. Een collega van mij heeft exact hetzelfde probleem met zijn MacBook Pro. Helaas zit het SD-kaart slot op het mainboard van de laptop dus zal deze in het geheel moeten worden vervangen.

Bijdrager
    nickinho

Beste iDecide,

toevallig ondervond ik het zelfde probleem. Via de apple site vond ik de volgende oplossing:

‘Remove the card and insert it again. Sometimes, if you put the SD card into the slot too slowly, it may not mount properly.’

Bij mij was dit de oplossing. Ik hoop voor jou bij jou ook. Iets minder voorzichtig met je Macbook omgaan dus en gewoon die kaart erin rammen;)

grtz

Geblokkeerd
    Anoniem

Een andere oplossing koop een kaartlezer en sluit deze aan op USB

Bijdrager
    rApple
    nickinho op 04 februari 2011

Beste iDecide,

toevallig ondervond ik het zelfde probleem. Via de apple site vond ik de volgende oplossing:

\’Remove the card and insert it again. Sometimes, if you put the SD card into the slot too slowly, it may not mount properly.\’

Bij mij was dit de oplossing. Ik hoop voor jou bij jou ook. Iets minder voorzichtig met je Macbook omgaan dus en gewoon die kaart erin rammen;)

grtz

Dankjewel, dit is voor mij de oplossing. Ik kan weer gewoon foto’s op mijn Macbook zetten!

Bijdrager
    iDecide

Nee, bij de laptop waar ik het probleem bij constateerde is uiteindelijk het logic board vervangen! Helaas was het toen totaal niet mogelijk om een SD kaart te mounten.

Bijdrager
    error33

Nu heb ik sinds kort ook het probleem dat ik de kaartlezer niet meer kan gebruiken:( Rustig er in niks . Snel er in Niks. met meerdere kaartjes geprobeerd tevergeefs. De kaartjes werken wel gewoon in een endere macbook pro 13 (osx 10.6)”

Nu pak ik een ander kaartje (lexar Professional class 10) en die werkt wel in de macbook pro (osx 10.8.2)

ZEEEEER vreemd voor mij… Iemand ditzelfde euvel ??? Lijkt me stug dat het stuk is

Bijdrager
    Sufkont

Ik heb exact het zelfde met mijn 2010 iMac
    Geen enkele reactie meer op de SD kaart lezer, ongeacht welke kaart er in gaat.
    heb de kaart in een externe lezer gedaan en via USB aangesloten, en zonder problemen…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.