10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    NiellS

MacBook Pro harde schijf inbouwen

Hé OMT’ers!

Kan ik een harde schijf met volgende afmetingen inbouwen in mijn MacBook Pro (maart 2008)?

Hoogte: 12.5 mm
    Lengte: 100.2 mm
    Breedte: 69.85 mm

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=685

Bedankt!

Bijdrager
    me.com

Ja, dat is geen probleem.:)

Moderator
    Strifer

wellicht nog handig als tip: op youtube staan filmpjes van MacMedic die je stap voor stap laten zien hoe je oude HDD eruit moet halen en hoe je de nieuwe erin moet zetten. Erg handig! Succes!

Bijdrager
    Afroman
    me.com op 08 augustus 2010

Ja, dat is geen probleem.:)

Ho ho even, ligt eraan welke MacBook Pro, de 17 inch kan wel met harddisks van 12,5 mm hoogte omgaan. Bij de 15 inch(pre-unibody) is dat nog maar de vraag.

Bijdrager
    me.com

In de oudere versie MacBook Pro kan inderdaad geen 12.5mm schijf (de 17″ versie wel). Daar kunnen 9.5mm schijven in. In unibody MacBook’s kunnen 9.5mm of 12.5mm schijven.

Het was mij ook niet precies duidelijk welke versie MacBook Pro de topic starter bedoelde. Er zijn in dat jaar 2 versies uitgekomen. Één pre-unibody en een unibody MacBook Pro en ik ging uit van de laatste…

Bijdrager
    readefries

max 9.5 mm als ik me niet vergis…

Bijdrager
    Joachim_D

Hey,

ik ben ook van plan een nieuwe harde schijf met een grotere capaciteit in mijn MBP 13″ (2010) te steken.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze mooie schijf.
    Ze is echter 12,5mm hoog.
    Nu is mijn vraag aan jullie of deze schijf in mijn MBP zal passen?

– Joachim

Bijdrager
    Soulshaker

Krijg je geen antwoord ?:cry:

Die gaat niet passen vrees ik , het mag max 9mm hoog zijn
    Die 1TB past alleen in de 17″ unibody MBP , en heel misschien nog in de 15″
    Maar 13″ ? vergeet het:sad:

Je zal je tevreden moeten stellen met 750GB , ook niet mis:)
    (WD7500BPVT)

Moderator
    unSOUND

Bij mijn weten past de 12,5 mm in alle Unibody modellen. De regel dat het alleen in de 17 inch modellen pastte gold alleen voor de Pre-Unibody modellen. De vraag is echter of het slim is. De geringe ruimte maakt adequate koeling ook minder goed mogelijk…

Bijdrager
    The JM

Ik ben van plan deze harde schijf aan te schaffen en in mijn MacBook Pro (late 2008) te plaatsen. Goeie keuze? Deze is 9,5 mm hoog, dus dat lijkt me wel te passen. Maar hij heeft een SATA-II-aansluiting. Past dit?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.