15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

MacBook Pro, grafische kaart

Beste mensen,

Hoe ver kom ik met de MBP 256 grafische kaart qua gaming? Ik kan ook kiezen voor de 512 mb versie maar die is gelijk een stuk duurder. Stel ik wil COD 4 spelen met die 256 MB, gaat die dat trekken of is dat al te weinig?

Dit zijn bijvoorbeeld de specs voor de nieuwe GTA IV voor op de PC:

Recommended Requirements:

Processor: Dual core processor (Intel Pentium D or better)
    RAM: 2GB
    Hard Drive: 18GB free hard disk space
    Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader
    Drive: DVD-ROM dual-layer drive

De vraag is dus of ik dat misschien ook wel ga trekken met mijn 256 Grafische kaart:o

Thanx :apple:

Bijdrager
    sven-

Je kunt met het basismodel MBP prima gamen hoor, kijk maar eens naar de video’s van onderstaande YouTube gast.

http://nl.youtube.com/user/KamikazeX1

Je kunt best goed Crysis en CoD 4 spelen, kijk maar hieronder.

Bijdrager
    ChrisMax

Dat ziet er inderdaad wel netjes uit hoor! Maar gaat GTA IV lukken denk je?

Bijdrager
    RowanW

Misschien wel, gezien je de aanbevolen systeemeisen opgegeven hebt. Niet de minimale systeemeisen. Reken er maar niet op dat je de graphics enigszins op ‘high’ kunt zetten;)

Bijdrager
    Rickje
    ”ChrisMax”

Dat ziet er inderdaad wel netjes uit hoor! Maar gaat GTA IV lukken denk je?

JA (Wel 18 GB, hè :P )

Bijdrager
    ChrisMax

Hmm oké, nou dat zullen we dan vanzelf wel merken. Als ik hem wel op High wil spelen moet ik gaan voor de tweede versie van de MBP met 512 MB grafische kaart. Maar tja die is dan weer stukken duurder.. En tegenwoordig vreten die spellen harstikke veel. Eind van het jaar komt geloof ik Far Cry 2 uit.. Ik wil niet weten wat daar de systeemseisen van zijn en wat die in beslag neemt qua harde schijf. Als je de nieuwste spellen vol wil spelen op hoogste graphics kan je elk jaar wel nieuwe computer kopen:P

Bijdrager
    RowanW

Uh, koop een console… Kost je € 400 euro per 3 tot 4 jaar;)

Bijdrager
    ChrisMax

Ja gelukkig staat mijn XBOX 360 hier naast me dus dat gaat me denk een hoop geld besparen op de MBP. Gewoon het basismodel, ben er nu wel bijna zeker uit dat ik die ga halen! Eind dit jaar is het geld er dan gaat het gebeuren, de overstap van windows naar MAC, eindelijk:lol:

Bijdrager
    sven-
    ”RowanW”

Uh, koop een console… Kost je € 400 euro per 3 tot 4 jaar;)

Ja, maar first person shooters kun je veel beter spelen op een computer.

Bijdrager
    RowanW

Mwah, dat is persoonlijk. Ik speel een shooter liever met rumble-controller;) Strategische games zijn echt pc-only, die zie ik mezelf niet spelen met een controller.

Bijdrager
    sven-

Het is inderdaad persoonlijk, maar los daarvan kun je met een controller gewoon niet zo snel reageren als met een muis.

Bijdrager
    ChrisMax

Een controller heeft zo zijn voordelen en nadelen:)
    Ik denk dat het zonde is om te gaan voor de MBP met 512 MB grafische omdat ik het waarschijnlijk echt niet nodig zal hebben. Het hele Adobe pakket heb ik thuis liggen maar ik denk dat ik met de 256 MB grafische kaart het daar ook wel mee red..

Bijdrager
    Sunneh

Sinds me MBP (ook 256MB kaart) ben ik altijd WoW gaan spelen. Deze draait perfect alleen wil ik denk ik een gig meer geheugen erin stoppen..

Anyway: Heb Assassin’s Creed deels gespeeld en trok vroeg veel van me kaart.. voor de rest .. het werkt prima en raad het je wel aan minimaal 256 te nemen.. 512 is natuurlijk wel vet voor in de toekomst..

PS: .. welkom bij Mac :). Oja tip: Als je nieuwe hardware gaat halen aan het einde van het jaar.. wacht minimaal tot 14 januari.. dan is de jaarlijkse Keynote geweest en is er misschien nog een update beschikbaar..

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor de reactie Sunneh. Ik wacht sowieso nog tot eind december en hoop dat er dan meer bekend is over de update. Zo ja dan kan ik altijd nog wachten tot februari en door sparen zodat ik volgend jaar met een gloed-gloed nieuwe macbook zit.

Afwachten.. :innocent:

Bijdrager
    ChrisMax

ALS er in de MBP de grafische kaart NVIDIA 9600M GT zit moet het gamen toch allemaal weer wat soepeler gaan denken jullie niet?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.