12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mossel

Macbook pro gooit wifi eruit

Zoals de meeste werk ik momenteel veel met videoapps zoals microsoft teams. Nu is het zo dat mijn macbook het wifi er dan uitgooit en dan constant verbinding probeert te maken met het netwerk. Het netwerk verdwijnt dus niet maar ik blijf dus ook niet verbonden. Dit probleem heb ik alleen met mijn macbookpro, een ipad werkt wel goe. Ook op andere netwerken heb ik dit probleem dus met mijn macbook. Dit ligt dus echt aan mijn macbook en niet aan mijn netwerrk. Het gebeurd met programma’s waar ik videobel (facetime, zoom, teams etc) of veel internet kosten.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Het gaat om een macbook pro 13 inch uit early 2015. Momenteel is hij nu 4 jaar uit. Het irriteert mij zo erg dat ik eigenlijk een nieuwe macbook wil kopen, wat super zonde is aangezien behalve de wifi hij nog wel lekker werkt.

Sleutelbeheerder
    Night

En welke stappen heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen? Zo ver ik weet staat half het internet vol met tips en trucs bij wifi-problemen. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet zelf al eens naar gezocht hebt.

Bijdrager
    penseel

En dan als je niets kunt vinden dan maar een wifi dongel.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door penseel.
    Bijdrager
    Pjotr

@Night:

Het kan zijn dat de starter hoopt op directe herkenning bij de lezer. “Die MBP met Wifi? Oh ja dat ken ik”.  Niet geschoten altijd mis.

” Heb je zelf als elders gekeken?” draagt niet echt bij aan de oplossing. Vriendelijk is het ook allerminst. Het is eenvoudig iedere starter van dergelijk commentaar te voorzien. Het animo een topic te starten zal dalen de levendigheid van de site neemt af.

Bijdrager
    Pjotr

@Mossel:

Welke systeemversie zit er op je MBP? Wat voor router of netwerk heb je?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Pjotr op 23 september 2020 om 11:47
    ” Heb je zelf als elders gekeken?” draagt niet echt bij aan de oplossing.

De vraag was wat er al geprobeerd is, dat is een hele andere. In dit geval mee eens, het kan zóveel redenen hebben dat het onzinnig om hier naar de oorzaak te gissen zonder dat te weten.

Bijdrager
    Ree

Ik heb soortgelijk (of wellicht zelfs zelfde) probleem met een 15″ MBP 2019

Gewoon, tijdens het werken op 3 meter afstand van de router, volle bak wifi, max snelheid, POEF weg wifi. 4 seconden later weer terug.

Probleem is dat hierdoor de Time Machine backup naar de NAS onderbroken wordt, de NAS in een Samba lock blijft waardoor 24 uur geen Time Machine mogelijk is. Zo heb ik intussen al 4 weken geen backup kunnen maken, laptop is (vanwege Corona) een veredelde desktop, staat 24/7 aan.

Ook met online gamen regelmatig heftige lag en rubberbanding, domweg niet op te spelen.

Onder Windows 10 via Bootcamp; geen enkel probleem!

En, zo heb ik afgelopen weekend weten te ontdekken, als ik geen 5GHz gebruik, ook geen probleem. Heb derhalve 5GHz op de router uitgezet en heb nu een zeer stabiele, niet wegvallende WiFi. Welkom in 1999 ;(

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dat is in ieder geval een prima experiment voor Mossel om uit te proberen. 5 GHz heeft een beroerd bereik t.o.v. 2.4 maar misschien zit jij er wel té dichtbij Ree 😊.

Bijdrager
    MrBelloNLD

wellicht blijft wifi op MacBook wel stabiel indien bluetooth uitgeschakeld wordt? (was “vroeger” ook wel eens een probleem, met oudere modellen…)

Bijdrager
    Ree

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 23 september 2020 om 20:10</p>
    Dat is in ieder geval een prima experiment voor Mossel om uit te proberen. 5 GHz heeft een beroerd bereik t.o.v. 2.4 maar misschien zit jij er wel té dichtbij Ree 😊.

Het was eerst 8 meter, heb de boel verplaatst om afstand uit te sluiten. was het probleem niet, blijkbaar:P

Bijdrager
    Ree

<p class=”cite”>MrBelloNLD op 23 september 2020 om 21:18</p>
    wellicht blijft wifi op MacBook wel stabiel indien bluetooth uitgeschakeld wordt? (was “vroeger” ook wel eens een probleem, met oudere modellen…)

Nooit problemen mee gehad met mijn oude MBPs maar lijkt bij deze toch te helpen, dank voor de tip. Wellicht dat Mossel er ook wat aan heeft.

Niet dat het handig is, geen bluetooth, gezien Handoff, toetsenbord, muis … maar goed… handig om te weten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.