11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Minoesch

Macbook Pro geen wifi eduroam, kapotte netwerkkaart?

Hoi allemaal,

Sinds kort ervaar ik problemen met mijn Macbook pro op school. Hij is recent gerepareerd na waterschade, en sindsdien ervaar ik problemen met de wifi op school. Het netwerk dat het Windesheim gebruikt is eduroam. Het verschilt per gebouw waar ik verbinding heb. In het gebouw waar ik het meeste les heb, heb ik bijna nooit verbinding, tenzij ik onder een router/versterker zit. Thuis ervaar ik geen problemen en met mijn hotspot ook niet. ik krijg vaak het zelftoegekende ip-adres 169.254. Ik heb alles al geprobeerd, zelfs een clean Install gedaan, maar het maakt allemaal niks uit. De ICT-helpdesk op mijn school weet niks van Macbooks en daar heb ik dus ook niks aan. Heeft iemand een idee om dit te verhelpen?

Informatie over mijn Macbook:
    Macbook Pro (Retina, 13-inch, Mid 2014)
    Processor: 2,6 GHz Intel Core i5
    Geheugen: 8 GB 1600 MHz DDR3
    Videokaart: Intel Iris 1536 MB

Bijdrager
    Dorkiban

Ik zou met je laptop even de sterkte van het netwerk meten. Als deze zwak is, dan is er misschien iets mis met de antenne van de wifikaartje.

Bijdrager
    Minoesch

Sorry, ben absoluut niet technisch. Hoe meet ik de sterkte van het netwerk?

Bijdrager
    Minoesch

Bijdrager
    Shmoo

Kan het niet ook misschien iets te maken hebben met het aantal + de volgorde van oude WiFi netwerken waar je mee verbonden bent geweest?

Dit werkt op basis van een prioriteitssysteem.

Bijdrager
    Minoesch

Ik heb dit geprobeerd, werkt helaas ook niet!

Moderator
    Night

Bijdrager
    Minoesch

Ik kan de desbetreffende bestanden niet vinden in Preferences.. Dus voor mij een beetje abracadabra wat ik moet verwijderen haha.

Bijdrager
    A_A

Goedemorgen,
    Bij eduroam kan er ook nog wel eens een certificaat in de weg zitten.

Ik weet niet hoever je kennis gaat, maar in dat soort situaties kan het intressant zijn om even een 2e gebruiker aan te maken op je macbook en proberen of het daarmee wel wil.

Dan zit er in je profiel iets verkeerd.

Dat is bij ons op Eduroam nog wel eens een probleem.

Bijdrager
    Minoesch

Geprobeerd, helaas werkt dat ook niet..

Bijdrager
    Dorkiban

Ik heb even mijn goede thuisnetwerk gemeten op jouw manier, en ik heb vrijwel dezelfde waarden, dus dat zou betekenen dat het niet aan de kwaliteit van je wifi antenne zal liggen. Dan zou ik ook denken aan een Eduroam dingetje. Bij mij wil hij op bepaalde locaties ook niet, en ik ben er nooit uitgekomen waar het aan ligt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.