9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    4iam

Macbook Pro geeft geen kik

Mijn Macbook Pro 17″ 2.4 op Snow Leopard draaide tot nu toe als een zonnetje.
    Om de batterij te calibreren heb ik een nacht een video stream laten lopen. Volgende ochtend batterij mooi leeg; de oplader er in geprikt en na een half uurtje proberen op te starten. Zo dood als een pier.

Als ik op de start knop druk hoor ik wat gepruttel rondom de knop maar geen verlossende boing en scherm blijft helemaal zwart.
    hoor twee hele zachte piepjes bij de powerknop.

Het volgende geprobeerd.
    Opstarten met shift ingedrukt.
    Opstarten met T ingedrukt.
    PRAM reset.
    SMC reset.
    Diagnostiek schijf erin en opstarten met c ingedrukt.
    Hij maakt een paar omwentelingen en stop dan weer.
    Schijf zit er nu in en wil er niet meer uit.
    Hoor de HD niet opstarten.

De slaap led doet het wel en ik hoor een heel erg vaag gesuis uit de linker speaker.
    Caps lock lampje gaat niet aan.

Is dit moederbord, HD of softwarematig?

Wat te doen?

Bijdrager
    chatsmit

batterij eruit halen, geen stroom erop, ff wachten, batterij erin en opstarten

Bijdrager
    chatsmit

heeft het geholpen?

Bijdrager
    4iam

Had zoals genoemd al een SMC reset gedaan. = stroom eraf, batterij eruit en 5 sec. op de aan/uit toets drukken.
    dus helaas heeft het niet geholpen.

Bijdrager
    Hansi2124

Op de spatiebalk en/of entertoets klikken al geprobeerd?

Bijdrager
    chatsmit

Helaas pindakaas inderdaad. SMC reset had ik wel gelezen, alleen doe ik dit zelf nooit met batterij eruit, moet wel inderdaad als dat kan. Ik heb namelijk soms hetzelfde probleem met precies de symptomen die jij omschrijft, kan uitvallen en dan blijft het in een soort sluimerstand hangen. Totdat ik dus die batterij eruit haal en er weer in doe.

Bijdrager
    4iam

@chatsmit
    het is inderdaad een soort sluimertoestand. zal het nog even blijven proberen anders helaas naar de reperateur.

Bijdrager
    4iam

De NVIDIA GeForce 8600M GT graphics processor was defect. Een erkend euvel bij mijn serie Macbook Pro. Kostenloos vervangen door MacHouse.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is weer goed opgelost dan!
    Bedankt voor het melden van de afloop.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.