8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Guido Cornet

macbook pro 2009: batterij niet gedetecteerd, maar werkt wel. Ook niet sluimeren

Hoi allen,

Lange tijd geleden dat ik hier iets heb gevraagd, maar nu toch echt weer een probleem waar ik niet uit kom.
    Mijn macbook pro 13inch uit 2009 had een kappotte batterij na ruim 1000 cycles.
    Die heb ik vervangen door een originele batterij van apple en dat werkte niet. Na lang geklooi werkt hij in eens wel, maar de computer zegt nog steeds dat er geen batterij in zit. Lampje op de magsafe gaat ook niet meer aan en de computer wil niet sluimeren.
    Iemand een idee?
    Ik heb natuurlijk al meerdere malen PRAM reset gedaan en SMC reset (Linker shift, ctrl, alt en power button ingedrukt houden en dan opstarten)
    Hopelijk hebben jullie nog tips, want ik ben blij dat de batterij weer werkt, maar nu is het raden hoe vol hij is en moet ik de computer iedere keer maar uitzetten.

Update: smc reset gedaan, toen werkte sluimer wel en batterij helemaal niet meer. (Net een nieuwe officieel van apple dus dat kan het niet zijn )
    Apple hardware test gedaan en die gaf aan: 4sns/1/40000000:TB3T-128.000.

Wat betekend dit?

Bijdrager
    Xcode

Als je er net een nieuwe batterij in hebt laten zetten, kan je er dus ook mooi mee terug naar Apple of de APR die dat voor je heeft gedaan. Dat lijkt me in dit geval de beste optie. Apple heeft de MacBook Pro zo gemaakt dat je ermee naar een officiƫle reparateur moet om er een nieuwe batterij in te laten zetten, dat betekent ook dat ze ervoor zorg moeten dragen dat het geheel werkt.

Bijdrager
    Guido Cornet
    Xcode op 23 juli 2013

Als je er net een nieuwe batterij in hebt laten zetten, kan je er dus ook mooi mee terug naar Apple of de APR die dat voor je heeft gedaan. Dat lijkt me in dit geval de beste optie. Apple heeft de MacBook Pro zo gemaakt dat je ermee naar een officiƫle reparateur moet om er een nieuwe batterij in te laten zetten, dat betekent ook dat ze ervoor zorg moeten dragen dat het geheel werkt.

Hoi Xcode. Helaas heb ik dat niet bij apple laten doen, maar zelf gedaan met een officiele batterij.
    Enig idee of het aan de batterij kan liggen? Bij de vorige batterij ging het ook al zo, al was die met zijn 1008 cycles natuurlijk wel aan vervanging toe.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Vanwaar heb je die batterij gehaald?

Bijdrager
    Guido Cornet
    deSpaanseRente op 23 juli 2013

Vanwaar heb je die batterij gehaald?

Bij bizzix supplies. Ik ga ze morgen even bellen of zei nog iets weten.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ha, bizzix. Zegt genoeg.

Niet meer daar halen. Ze gaan je hoogstwsl afschepen trouwens.

Bijdrager
    Guido Cornet

Oh. Heb jij slechte ervaringen met hen dan?

Bijdrager
    Guido Cornet

Ff een update. De andere batterij deed het ook niet. Ik heb beide teruggestuurd en netjes mijn geld teruggekregen. Wat zou er oplichters aan zijn dan? Dat ze batterijen verkopen die niet goed zijn? Irmand nog enig idee wat het kan zijn en die me kan helpen. Zou ik heel blij mee zijn. Het blijft wel rg stil hier.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.