2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    7416bram

MacBook Pro gecrasht

Mijn MacBook is net gecrasht en ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Zijn bestanden nog van de HD te halen, op een of andere manier?

Ik krijg een scherm met vier opties, waaronder Yosemite opnieuw installeren. Alleen hij herkent de Macintosh HD niet in dit venster en de andere schijf (waar 90 mb op staat, geen idee wat dit is) is beveiligd. Het is voor mij nu prioriteit dat ik nog zoveel mogelijk bestanden eraf kan halen. Vooral de foto’s zijn me veel waard.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Bijdrager
    SunKeeper

Het meest verstandige is om een extern USB-SATA-dock en een nieuwe harde schijf/SSD te kopen.

Harde schijf eruit halen, nieuwe erin zetten en dan de kapotte harde schijf via het dock proberen te benaderen. Als het dan niet lukt, eventueel met recoverysoftware, kun je naar een recoverybedrijf toe. (meestal duizenden euro’s)

Ga de volgende keer direct backuppen, als data je zoveel waard is. Verwijt me niet voor deze waarschuwing, het is je eigen data en backuppen is echt niet moeilijk. Bespaart je heel veel ellende. (en mogelijk geld)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.