13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    theo1999

MacBook Pro gaat niet meer aan

Hallo allemaal,

Mijn probleem is het volgende: Mijn MacBookPro 11″ uit mid-2011 wil niet meer aan. Ik was op vakantie geweest, en had hem thuis voor een weekje in een kluis laten liggen. Toen ik eenmaal weer thuiskwam ging hij wel aan, maar was erg langzaam. Aangezien ik dat wel gewend was van mijn laptop als ie hervat had (want daar leek het op). Dan zet ik hem meestal eventjes aan en uit om het weer een ‘frisse start’ te geven. Het uitgaan ging ook niet makkelijk, maar uiteindelijk toch op de ‘goede’ manier (dus niet knop ingedrukt houden). Alleen gaat hij nu niet meer aan. Mijn batterij is nogal slecht geworden, en de oplader zit erin. Alleen het LED’je ervan blijft of groen staan. De led’jes die aangeven hoeveel batterij de laptop heeft, knipperen allemaal een paar keer een gaan dan uit.
    Druk ik vervolgens op de aanknop dan zijn de eerste 20 seconden normaal, maar vervolgens komt er een balkje in beeld, als die eenmaal vol is, gaat hij gewoon weer naar een zwart scherm en gebeurt er niks.

Sorry voor het lange bericht, maar het leek mij handig om zo gedetaileerd mogelijk te zijn!

Alvast hartelijk bedankt!

Theo

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    TBITW

Heb je al geprobeerd je mac in recovery mode te booten?

Portable Mac’s sinds 2007 clocken zichzelf terug als de batterij kapot/afwezig is. Dit kan een reden zijn dat je mac het eerst traag deed. Aangezien je waarschijnlijk toch naar de apple store/reseller moet voor een nieuwe batterij zou ik meteen vragen of ze hem voor de kunnen testen. Als je dit niet wilt zou ik eerst in recovery modus opstarten (om te kijken of het niet aan je boot image ligt), een nieuwe batterij kopen en je mac recoveren.

Bijdrager
    Niels

MacBook pro 11′ bestaat niet…

Bijdrager
    TBITW
    NielsDam op 24 februari 2014

bedankt voor je additie!

Hij zal wel of 13″ bedoelen…….

Bijdrager
    theo1999

Heb je al geprobeerd je mac in recovery mode te booten?

En wat je zei over dat traag worden, ik merk het nu inderdaad, alleen het kiezen van mijn taal is al erg traag…
    Ik heb hem dus nu in Recovery modus geboot. Ik krijg dan vier opties. Welke moet ik dan kiezen? Want als ik OS X opnieuw installeer, dan heb ik volgens mij alleen de disc van 10.6 liggen… En dus niet een schijf van Mountain Lion (wat er dus nu op staat).

Sorry, jullie hebben gelijk. Het is inderdaad een 13″ laptop… Als Apple fan moet ik dat toch weten:) maar waarschijnlijk zat ik met die 2011 in mijn hoofd en toen heb ik zonder nadenken die 11″ maar opgeschreven…

Wat mij trouwens ook opviel net, is als ik hem aanzet dan gaat het lampje, wat normaal aan en uit gaat als je Mac in sluimerstand staat, knipperen, en dan uit. En dan gaat m’n Mac pas echt aan (tot zoverre dan…).

En wat gaat dan zo een batterij kosten?

Alvast hartelijk dank!

Theo

Bijdrager
    MrBelloNLD

klinkt als harddisk problemen

waarschijnlijk vervangende disk nodig, waarschijnlijk zat je er niet op te wchten, maar wellicht wel mooie gelegenheid om een SSD erin te (laten?) zetten

Bijdrager
    theo1999

Oh, dat klinkt niet zo goed. Ik neem aan dat ik dan alles kwijt ben op m’n harde schijf? Of niet?

Ja, ik kan er dan wel een SSD in laten zetten, als we toch bezig zijn… Maar ik weet het niet, want SSD’s zijn niet-christen goedkoopste HDD’s dus…
    Ik ga vanmiddag naar de winkel (hoewel ik betwijfel of die mij kunnen helpen) en dan kijk ik wel wat er aan de hand is.
    Verder is ie volgens mij verzekerd bij Dixons, ik ga dan misschien kook even daar langs.

Theo

Bijdrager
    theo1999

Trouwens op de site van Apple zelf stond dat als alle batterij indicatielampjes 5 x knipperen dat inderdaad de batterij vervangen moet worden. Maar het rare is dat ik al wel eerder die melding had gekregen, “onderhoud vereist”.. Maar toen deed ie het nog gewoon naar behoren.

Bijdrager
    Haike

Wel naar behoren maar waarschijnlijk op z’n laatste tanden maar als hij aan de oplader hangt moet hij gewoon power hebben en vlot werken. Maar dat doet hij niet als ik het goed lees daarom denk ik ook aan een afstervende HDD.. ben benieuwd om te horen wat het is.

Bijdrager
    theo1999

Ik ben ook benieuwd, ik zal eventjes een korte update van vandaag geven:

Ik ben dus naar de dixons gegaan vandaag, en het is allemaal netjes afhandelt. Ze gaan hem nu opsturen om te kijken wat er aan de hand is, gelukkig valt dit dus onder de verzekering en kost het mij niks. Als het repareerbaar is (waar ik wel vanuit ga), dan krijg ik hem over ongeveer 4 weken (lang he) terug. Mocht ie niet te repareren zijn, dan krijg ik een nieuwe. Dus wel het nieuwste model, dat is dan wel weer fijn. Maar ik heb liever m’n oude terug met m’n bestanden (ik heb wel een redelijk recente back-up maar het gaat om het idee). Wat ook raar is, is dat het reparatiecentrum de eventuele defecte HDD, niet terug wilt opsturen, ze vernietigen hem gewoon. Daar baal ik dus van. Want ja, je kan gewoon een data recovery ervan doen, dan haal je al veel terug.

@haike : het vreemde was dat ie voor de vakantie het nog prima deed, weliswaar had ie z’n dipjes, maar hij deed het over het algemeen gewoon goed. Ik kon zonde al teveel moeite gewoon video’s editen in Final Cut Pro X,..

Theo

Bijdrager
    Haike

Tja,..

Harde schijven zijn rare dingen, ik heb in het verleden er wel eens een gehad die was al kapot in het schap van de winkelier. Het kan vriezen of dooien, jij hebt een 13″ uit 2011 ik heb een 15″ uit het zelfde jaar en alles is (nog) prima.. Maar mooi dat het je geen centjes gaat kosten, van Dixons weet ik ook dat zij soepeler omgaan met de garantie dan apple zelf.

Bijdrager
    theo1999

Inmiddels heb ik hem weer terug. Ik meld eventjes voor de mensen die misschien het zelfde probleem hebben de oplossing: wat er bij mij is vervangen is: de HDD kabel en de batterij.

Theo

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.