7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    djeckofdiamonds

Macbook Pro fout! Alsjeblieft iemand help !!!

Ik wou net Windows XP onder Bootcamp installeren en ergens tijdens de installatie nadat je kan kiezen tussen nfts en fat32 bleef hij vast zitten, ik krijg een melding ¨schijffout, Druk toets om opnieuw te starten’ nu is mijn windows cd eruit en heb ik leopard erin gezet. En nu als ik aanzet krijg ik hetzelfde bericht maar er gebeurt niks. Help alsjeblieft, en mijn leopard cd zit er ook nog in.

Bij voorbaat dank,

Bijdrager
    switched12

Opstarten met de alt ingedrukt:)

Bijdrager
    kevindc

heb ik ook al een gehad… gwn terug opnieuw opstarten waacht een goeie 3 sec en haal de leopard cd eruit en dan zou hij normaal moeten opstarten naar leopard…

Bijdrager
    djeckofdiamonds

maar wanneer ik opnieuw opstart krijg ik weer hetzelfde bericht van schijffout, ik heb hem zeker al 7x opnieuw opgestart. en die leopard installatie cd zit er nog in, die uitwerkknop, geen ene knop lijkt overigens te werken.

Bijdrager
    djeckofdiamonds

oh wacht ik heb opnieuw opgestart maar dit keer met alt ingedrukt en nu lukt het wel, alleen wanneer ik nu windows xp service pack 3 op wil starten krijg ik weer die melding > Schijffout, druk toets om opnieuw te starten. maar wanneer een toets druk gebeurt er niks.

Bijdrager
    jpversloot

Ik kreeg ook de melding schijffout, komt meteen na de zin: Druk op een knop om vanaf cd op te starten oid.

Je moet je schijf anders formatteren. Ik heb mijnes NTFS geformatteerd, dat gaat goed.

FAT kan ook natuurlijk.

Wat ik wel gek vond is dat als je windows wil installeren en je bij het scherm uitkomt waar je kunt kiezen op welke schijf je windows kunt zetten hij al zegt dat de boot camp schijf al FAT geformatteerd is. (duidelijke zin??)
    Als je dan zegt dat ie niks met het bootcamp volume moet doen krijg je ook weer die melding “schijffout”.

Bijdrager
    TGV

Ja, je moet echt kiezen voor een van de formatteeropties voor het installeren van XP of Vista. Er is een Apple Technote ergens die dat zegt. Dus ook als je je schijf al op een andere manier als FAT had geformatteerd. Ik wist het niet (want het staat alleen maar ergens in de Apple Knowledge Base) en installeerde zonder herformatteren. De installatie lukte deels en toen zat-ie helemaal vast (in windows tenminste).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.