25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Drexciyan

MacBook Pro : foto’s van glanzend en mat scherm (verschil)

Hier enkele foto’s van Engadget waar je het verschil goed kan zien tussen het design van een glanzend en mat scherm.
    Misschien al ergens hier gepost, maar ik kon het niet vinden:mrgreen:

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb een glossy scherm en dat werkt voortreffelijk.
    Mijn scherm kijkt schuin de kamer in, naar een kastenwand.
    Ook als je een mat scherm hebt zal je met de zon in de rug last hebben.
    Ik weet dus niet wat je met dit topic wilt zeggen.

Bijdrager
    baziel

Ik vind het echt jammer dat ze die macbook pro in geen mat scherm aanbieden, een mat scherm ziet er zoveel beter uit.

edit: ik heb het uiteraard over de 15 inch:)

Inactief
    Anoniem

Eh, ik zie MacBook Pro staan op de rechter machine… 8)

Bijdrager
    Pieterr
    ”baziel”

Ik vind het echt jammer dat ze die macbook pro in geen mat scherm aanbieden, een mat scherm ziet er zoveel beter uit.

Als je het aantal inches gelijk kiest aan je leeftijd, kun je wel mat kiezen…;-)

Bijdrager
    hennep

ik baal echt van het glossy scherm, vooral als je mat bent gewend.

Bijdrager
    sven-

Inderdaad al gepost, door mij.

Zie hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1997554#1997554

Bijdrager
    baziel
    ”Pieterr”
    ”baziel”

Als je het aantal inches gelijk kiest aan je leeftijd, kun je wel mat kiezen…;-)

Haha, inderdaad.. jammer genoeg laat mijn portefeuille dat niet meteen toe, ik zal zien wat de toekomst brengt :wink:

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

Inderdaad al gepost, door mij.
    Zie hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1997554#1997554

Sven-’s ontdekking van vandaag: draadjes met meer dan 1000 pagina’s worden slecht gelezen. :lol:

Bijdrager
    Edwin

Ruim een jaar geleden kocht ik een MacBook Black met glanzend scherm. Ik vond het er prachtig uitzien en zeker niet overdreven irritant.

Ik wist heel zeker dat mijn nieuwe MacBook Pro unibody ook een glanzend scherm zou moeten krijgen maar ach wat heb ik een spijt van dat ding. De unibody geeft *veel* meer spiegeling dan mijn MacBook. Het verschil is zo dramatisch dat ik de unibody niet meer gebruik.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Ik wil hem wel hebben..

Bijdrager
    guus

heb ook een unibody 15″ glossy en ik baalde echt, heel echt toen de 17″ werd aangekondigd met een mat scherm.
    Apple heeft hier n.m.i. een steek laten vallen.
    ik hoop dat binnen afzienbare tijd ook een 15″ mat gaat komen.
    dan gaat de glossy er direct uit.

Bijdrager
    iDelano

Apple wilt juist van het matte af. Dus 15 inch zal niet met een matte optie komen.

Bijdrager
    maclover111

ik heb sinds vrijdag een Imac intel Alu.
    maar ik moet enorm wennen aan het scherm.
    de helderheid vooral. (ookal staat deze op laagst)
    Zijn er geen apps die de helderheid nog meer kunnen dimmen ?

Bijdrager
    guus
    ”iDelano”

Apple wilt juist van het matte af. Dus 15 inch zal niet met een matte optie komen.

geef eens een reden waarom Apple dit wil.
    dadelijk wil Apple dat we een labtop zonder scherm gebruiken, maar ik wil gewoon op een mbp kunnen werken in de meest aangename/ergonomische uitvoering.
    dat is voor mij een mat scherm en het interesseert me niks wat Apple wil.
    ik werk met die dingen en heb ze niet voor de sier.

Moderator
    unSOUND
    ”iDelano”

De massa wil juist van mat af, want die denken dat glanzend nieuw is, en dus beter. Als Apple van glanzend af wou, zouden ze niet NA de introductie van de glanzende modellen nog bewust met een mat model komen…

Bijdrager
    guus

klopt unsound, maar voel me wat bekocht, daar ik geen keuze had.
    vind afgezien van het glanzende scherm de rest wel super.

Bijdrager
    Calpa

Vind overigens de afwerking bij het matte scherm echt ontzettend lelijk; die rand er omheen.. natuurlijk een kwestie van smaak.. maar mijn schoonheidsideaal is het niet qua laptop.

Bijdrager
    matsoftmac

Wow dat is mooi z’n matte MacBook Pro!! Echt mooi z’n zwart randje er omheen!
    Ik vind deze mooier dan de glossy MacBook Pro.

Ik moest ff wennen aan het nieuwe design van de alu MacBook (Pro/air), maar deze matte MacBook Pro is echt mooi.

Bijdrager
    SpeedFreakNL

Ik heb bij de bestelling van mijn nieuwe MBP 17″ enorm lopen twijfelen aan het scherm.

Wel glanzend of toch maar mat.

Ik ben toch voor mat gegaan. Ik dacht dat het iets handiger was met stof op het scherm en dat hij eventueel beter verkoopbaar zou zijn in de grafische sector.

Ik moet wel even wennen aan de zilvere rand, maar wat denken jullie goede keuze?

Ik heb na de keynote besteld, dus al bijna 2 maanden wachten. Ik hoop dat hij snel komt :lol:

Bijdrager
    Mona

Zouden er geen Crystal Films zijn – net als voor de iPhone (en andere producten) – in een matte uitvoering? Lijkt mij een oplossing voor veel eigenaren met een glanzend scherm. Ikzelf (als ontwerper) ben overigens uiterst tevreden met mijn glanzend scherm.

Bijdrager
    mr_ootez

Ik geloof dat brando die heeft in anti-glare.

Heb effe gekeken op google en kwam de site http://www.beschermjemac.nl tegen.
    En daar hebben ze een beschermfolie wat erg lijkt op antie-glare (volgens de tekst van het artikel).

Bijdrager
    florisappelaar

Waar kon je dit precies laten doen, als het mogelijk is wil ik het laten doen op me macbook unibody.

begin weer te verlangen naar me macbook pro die wel een normaal scherm had, alhoewel de nieuwe 24 inch de pijn wel redelijk verzacht.

Bijdrager
    awesomemac

Mijn MacBook 1G en iMac (voorlaatste generatie) zijn beiden glanzend. Heb er totaal geen problemen mee en vind het eigenlijk zelfs mooier met foto’s en kleuren.

Als ik mijn matte iBook pak moet ik echt wennen.

Maar eerlijk is eerlijk, een keuze had beter geweest. Dan was iedereen blij.

Bijdrager
    florisappelaar

dit is helaas niet te vergelijken,

ik had hiervoor ook mijn macbook pro met glossy scherm gekozen omdat ik de reflectie wel vond meevallen, nu was er niet zoveel keus meer maar ik dacht wat zit nou iedereen te zeiken over die glare.

nou vind ik het niet leuk om toe te geven… maar het scherm is echt heel slecht van de de nieuwe unibody’s. zo jammer, zit stiekem te denken om hem te verkopen, ik word echt helemaal leip van die glare de hele tijd.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.