13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    thommie1994

MacBook Pro flipt door de kou?

Ik fiets elke dag 10 minuten naar school, maar als ik op school ben en een programma open op de MacBook Pro zegt hij: Programma is gestopt, programma reageert niet’ Opnieuw opstarten heeft ook geen zin, maar na een uur doet hij weer normaal.. Raar???

Bijdrager
    1984

# Temperatuur bij gebruik: 10 tot 35 °C
    # Temperatuur bij opslag: -24 tot 45 °C

Bijdrager
    JaNiintendo

Ik heb er niet last van. Ik fiets drie kwartier tot een uur. Geen last. En als je hem nou in een handdoek of isolatie materiaal in je tas doet? O.i.d….

Bijdrager
    Afroman

Ik ga al 3 jaar on the road met mijn MacBook, bij -5 tot +30.(sluimer en geen sluimerstand) Nooit last van gehad. Ik zou de console erbij pakken om te kijken wat de foutmeldingen zijn.

Bijdrager
    Maverick9898

Zou niet zoveel uit moeten maken, behalve misschien de batterij o.i.d.

Bijdrager
    Sanderman1992

Thommie, wat je kan doen is je een half uur van te voren je Mac even warm laten draaien (voordat je naar school gaat dan he!). Vervolgens komt hij verwarmt aan op school.

Bijdrager
    prullenbak

Waarschijnlijk niet een oplossing voor je probleem, maar wel een tip voor iederen met een laptop:
    Met dit weer is het verstandig je laptop (mac of niet) even 10 minuten laten liggen, voor je m weer aan doet.

Bijdrager
    Ouw

Waarschijnlijk niet een oplossing voor je probleem, maar wel een tip voor iederen met een laptop:
    Met dit weer is het verstandig je laptop (mac of niet) even 10 minuten laten liggen, voor je m weer aan doet.

Juist, en waarom precies? Omdat het apparaat buiten wellicht zover is afgekoeld dat z’n temperatuur bij binnenkomst in een ruimte met hoge luchtvochtigheid (bijv. klaslokaal met veel leerlingen, natte haren/kleren en slechte ventilatie) beneden het dauwpunt van die ruimte ligt. Gevolg condens op en in je computer. Niet zo geweldig. Kortom even laten acclimatiseren en dan pas inschakelen. Als je bril beslaat zal je ijskoude Mac ook wel beslaan.
    Een lekkere neopreen hoes lijkt me wel verstandig bij winterse omstandigheden.

Bijdrager
    Nikolai

Even iets anders, maar mijn HD tv doet ook raar als het te koud wordt. Onder een bepaald aantal graden (tochtig oud monumentaal pand), springt hij ’s nachts spontaan aan. Lijkt op een beveiliging tegen lage temperaturen en warmt hij zichzelf op deze manier weer op.
    Er zal vast iets in de electronica zitten dat absoluut niet van kou houd? Het scherm wellicht?

Groet, Kris

Bijdrager
    rtgrs
    Nikolai op 29 november 2010

Even iets anders, maar mijn HD tv doet ook raar als het te koud wordt. Onder een bepaald aantal graden (tochtig oud monumentaal pand), springt hij \’s nachts spontaan aan. Lijkt op een beveiliging tegen lage temperaturen en warmt hij zichzelf op deze manier weer op.

Er zal vast iets in de electronica zitten dat absoluut niet van kou houd? Het scherm wellicht?

Groet, Kris

Tijd om te isoleren… De mussen hebben namelijk extra dons in hun verenpak ’s winters. Scheelt ook ontzettend op de energierekening. En de sneeuw rondom je huis blijft liggen, leuk voor de sneeuwpret!;-)

Een TV hoort niet vanzelf aan te schakelen wanneer het koud is in de ruimte waar deze staat. Betekent dat er een thermostaat aanwezig moet zijn, dus electriciteit. En als je de stekker er uit trekt? Dan zal je kamer net zo koud zijn, maar de TV kan zich niet opwarmen…? Nee, onzin. Er is iets anders aan de hand, lijkt mij.

Bijdrager
    juliantomoriati

@ Nikolai

Misschien toch een geest die verslaafd us aan TV? :sarcastic:

Bijdrager
    1984
    Nikolai op 29 november 2010

Even iets anders, maar mijn HD tv doet ook raar als het te koud wordt. Onder een bepaald aantal graden , springt hij \’s nachts spontaan aan. Lijkt op een beveiliging tegen lage temperaturen

Goh ik heb ook een apparaat in huis wat bij een bepaalt aantal graden automatisch aanslaat.

Bijdrager
    prullenbak

@ouw

inderdaad. Goede aanvulling. Ik was te lui om die te geven:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.