17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    joydan

Macbook Pro erg traag met SSD

Hallo,
    Mijn dochter is in bezit van een Macbook Pro 13inch Early 2011.
    Hiervoor heb ik een SSD gekocht een Kingston Now300 240gb.
    De schijf die erin zit heb ik gekopieerd met Superduper gebruikmakend van een externe Hdd dockingstation.
    Na het kopieren heb ik het getest door de Macbook op te starten op de externe SSD schijf en dit ging erg snel en goed.
    Dus de SSD ingebouwd maar het opstarten gaat super traag de orginele HDD in sneller. Bij het inlogscherm blijf je ook een hele tijd een gekleurd rondje dat maar blijft draaien.
    Na het inloggen staat hij ook een paar minuten op de inlogscherm. Uit eindelijk in het systeem een applicatie opstarten geeft weer dat gekleurde rondje.
    Iemand enig idee wat hieraan te doen?

Alvast heel erg bedankt.

Bijdrager
    Sanjeev

Hierbij een handig artikel: http://www.onemorething.nl/2015/07/trim-voor-alle-ssds-in-os-x-10-10-4/
    Doe er je voordeel mee:)

Bijdrager
    makasa

Clean install doen. Diverse fora maken melding van dit probleem. Clean install lost het vaak op. Kost even tijd maar je kan de boel ook gelijk opschonen. Je kan het gelijk met Macos Sierra doen die komende week beschikbaar komt.

Bijdrager
    joydan

Ik heb dit net uitgevoerd:
    Simpel truukje van hendrik kende ik niet, maar via een pram reset had je hetzelfde bereikt: ‘Voorbeelden van de informatie die in het NVRAM / PRAM wordt bewaard: Geselecteerde opstartschijf‘
    bron: http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=nl_NL

Start nu wel snel op tot aan het inlogscherm daarna blijft het systeem enorm traag

Bijdrager
    joydan

Beste Sanjeev en makasa,

Bedankt voor de info, ik ga hiermee aan de slag.

Bijdrager
    Vilscon

Bovenop wat Makasa zegt, koop een HDD-tray en verwissel de DVD-drive met de oude HDD en plaats de SSD op de originele plek van de HDD. Maak een clean install op de SSD en kopieer 1 voor 1 de benodigde bestanden en installeer opnieuw alle benodigde programma’s. Je hebt niet alleen een schone en snelle installatie, maar ook direct extra hard disk ruimte, aangezien je nu twee hard disks hebt.

Die DVD-drive ga je toch niet gebruiken, maar dat is up to you.

Feit blijft: maak een clean install, liefst direct met Sierra volgende week.

Bijdrager
    joydan

Beste Blackvibes,

Dan toch maar voor een clean installatie gaan. Zal ook even kijken naar de HDD Tray om de DVD te vervangen.
    De DVD werk toch niet meer.

Bedankt alle voor de info

Bijdrager
    StefanV

En als hij met de clean install nog steeds traag is, dan is het de SSD
    Ik heb hele slechte ervaringen met de Kingston SSD’s

Bijdrager
    Shmoo

Dat je viermaal hetzelfde post. Als je op neveliger avatar drukt kun je de Posts bewerken/verwijderen

Bijdrager
    joydan

Ik ben bezig met een kale installatie. Nu is de macvook opnieuw opgestart maar blijft hij hangen. Zie wel het apple logo maar het balkje eronder loopt niet vol. Moet nog ongeveer 20% maar blijft nu al uren zo staan.

Ik heb ook al de toets combinatie gedaan: alt,cmd, R,P.
    Iemand een idee wat te doen? Installatie op een samsung ssd 850 evo.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt dat je ziet als je met je muis over je eigen Avatar gaat
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    iMad

Zet de Mac uit en start eens op met de shift toets ingedrukt houden.
    Je start in veilige modus op, kan je dan wel inloggen?
    Daarna start je opnieuw op en wat gebeurt er dan?

Moderator
    Night

Van Moderator:

Beste joydan,
    Je hoeft niet voor elke poep en een scheet een nieuwe post aan te maken, Hierdoor worden topics erg onoverzichtelijk. Je kan je eigen berichten eenvoudig aanpassen, aanvullen en bewerken door met je muis over je eigen avatar te gaan en dan op het driehoekje te klikken. Kies dan voor Bewerk en je kan je eigen post naar believen aanpassen.

Bijdrager
    koen

Huh? Dit draadje is al bijna een jaar oud en droog…

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    tarmac58

Erg benieuwd hoe dit afloopt …en welke oude posts vandaag nog meer gecorrigeerd worden.
    Als Night [moderator] eenmaal losgaat houd niets hem meer tegen

Bijdrager
    koen

Hahaha

Bijdrager
    flierefluiter

Night werkt vooral ’s nachts vermoed ik

Bijdrager
    RoyB

Je kan de ssd opnieuw selecteren in de instellingen bij opstartschijf. Start de mac opnieuw op en het zal je verbazen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.