14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Nipje

Macbook Pro enter toets schuin

ik vroeg me af of dit zelf te repareren is? De toets hangt zegmaar iets naar voren. Hij staat dus een beetje schuin. Hij werkt wel gewoon goed.

Is dit iets wat aan de toets ligt en kan ik hem er even opnieuw opzetten of moet ik met mijn macbook terug naar de winkel?

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke MacBook Pro hebben we het hier?

Minder dan een jaar oud: zowieso terug naar de winkel. Als je het zelf gaat proberen te repareren en het loopt evengoed mis, kan je garantie vervallen.

Meer dan een jaar oud: je kan het proberen, wie weet lukt het. Heb je echter geen vertrouwen in een goede afloop, laat het dan door iemand doen die wel de kennis en vaardigheden heeft.

Bijdrager
    Nipje

Ik heb inmiddels zelf de toets maar losgehaald om het toch te proberen. Het heeft niet echt resultaat gehad en hij zit nog hetzelfde. Alles onder de toets zag er echter wel gewoon goed uit.

Weet iemand hoe dit wel te repareren is? Of heeft iemand misschien wat tips?:)

Bijdrager
    MacKevin11

Kun je er een foto van maken?
    Ik weet niet hoe het met MBP’s zit, maar sommige toetsenborden hebben een ijzerbeugeltje onder de entertoets (net als de spatietoets), die moet je op de goede manier terug plaatsen! Anders hangt hij inderdaad schuin en zal hij ook minder goed in te drukken zijn (of hij blijft hangen)…

Bijdrager
    Afroman

Minder dan een jaar oud: zowieso terug naar de winkel. Als je het zelf gaat proberen te repareren en het loopt evengoed mis, kan je garantie vervallen.

Als het gewoon een gebruikersfout is kan je moven hoor.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat weet ik.

De TS geeft alleen geen info, hoe is het gekomen? Welke MacBook Pro is het?

Bijdrager
    brandrob

Een foto zou het handigste zijn zoals hierboven ook al genoemd, nog fijner zouden twee foto’s zijn, één van hoe de toets zit en één van hoe ’t er onder de toets uitziet

Bijdrager
    aukem

toetsen zijn in mac vrij makkelijk eruit en erin te krijgen, in tegenoverstelling van een windows toetsenbord.
    Mijn Num-lock knopje zeg maar zit ook aan links hoger dan normaal en rechts lager dan normaal.
    Ik heb apple care en dit is mijn mac zijn 2e jaar, dit valt dan toch binnen garantie?

Bijdrager
    Nipje

Nou even voor de duidelijkheid dan:

Het is een 2011 macbook pro 17 inch. Het is niet “gekomen”. De toets zat vanaf het begin af aan gewoon al een beetje schuin (dus aan de onderkant iets meer naar beneden dan aan de bovenkant). De toets werkt echter wel goed maar ik weet niet of het op lange termijn problemen gaat geven.

Ik zal nog wel even een foto plaatsen, maar het enige wat hier op te zien is is een toets die aan de onderkant iets is verzakt (1mm ofzo?)

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb al advies gegeven….

SunKeeper op 19 april 2011

Je mag natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik zou teruggaan, dan weet je zeker dat het gratis wordt opgelost.

Bijdrager
    Afroman

Dat weet je niet. Langsgaan zou ik sowieso doen. Maar als die direct terug was gegaan dan was de kans groter op reparatie/vervanging. Je moet ook nooit wachten.

Bijdrager
    Nipje

Ik heb apple care dus het maakt niet uit of ik nu terug ga of over een tijd, maar ik wil het zelf proberen op te lossen. Ik kan mijn macbook momenteel geen 2 weken missen, vandaar.

Bijdrager
    MacKevin11

Zelf oplossen is misschien mogelijk, maar je kunt misschien andere toetsen beschadigen… Ook kunnen er andere dingen kapot gaan.

Natuurlijk is het maar een ‘toetsje’ dus ik snap dat je die niet 2 weken wilt missen voor een simpel toetsje wat je misschien ook zelf kunt doen. Maar als het mislukt heb je wel voor ‘dat ene toetsje’ je garantie verpest…

Als je Apple Care er bij hebt gekocht en je ZEKER WEET dat je nog een poosje hebt, dan kun je natuurlijk wel ff wachten tot je MBP niet persé nodig hebt… Misschien als je op vakantie gaat (en je MBP niet mee wilt nemen natuurlijk)?

Bijdrager
    aukem

als je de toets beschadigt ben je verder van apple care:P
    Wanneer 1 toets het niet doet moet het hele toetsenbord eruit en vervangen worden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.