14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    de5ign

MacBook Pro en Virutal PC for Mac

Ik ben van plan om mij een MacBook Pro aan te schaffen en ook Virtual PC omdat ik nog altijd verschillende PC apps moet gebruiken. Is dit aan te raden, en heeft iemand al ervaringen met Virtual PC for mac?

Bijdrager
    KarelWillem

Virtual PC zal onder Rosetta draaien, omdat deze nog niet als Universal Binairie is uitgegeven voor de Intel Processor. Zal dus niet snel gaan.

Op mijn iMac G5 wordt ik er in iedergeval niet blij van.

Bijdrager
    Rickepik

Vitrual PC draait nog niet op een MacBook Pro, hier is micro$oft nog mee bezig dit werkend te krijgen

Bijdrager
    svan

Huh, correct me if I am wrong, maar was het nu in theorie niet mogelijk WinXP op een Intel Mac te installeren?

Bijdrager
    MacBeer

In theorie wel, in de praktijk niet. Het is helaas onmogelijk gemaakt om Windows op de Intel Mac native te kunnen draaien.

Bijdrager
    Esquare
    ”svan”

Huh, correct me if I am wrong, maar was het nu in theorie niet mogelijk WinXP op een Intel Mac te installeren?

In theorie ja. En misschien in de praktijk ook al:
    http://www.macrumors.com/pages/2006/03/20060313232826.shtml

Bijdrager
    willemvanderveer

Om even duidelijke antwoord te geven op de vraagn van de5ing:

Virtual PC draait op dit moment NIET op intel-macs, dus ook niet op de Macbook Pro. Mocht dit dus erg belangrijk zijn voor jou, dan zou ik nu geen Macbook Pro kopen.

Bijdrager
    de5ign

Het is nu niet zo dringend voor die pc apps, maar het zou niet slim zijn nu een Powerbook nog te kopen als je voor dezelfde prijs een MacBook kan kopen.

Bijdrager
    Esquare
    ”de5ign”

Het is nu niet zo dringend voor die pc apps, maar het zou niet slim zijn nu een Powerbook nog te kopen als je voor dezelfde prijs een MacBook kan kopen.

Inderdaad. Er zijn bovendien alternatieven voor Virtual PC:
    http://www.macwindows.com/winintelmac.html

Bijdrager
    Djmichel

Ik heb virtual pc voor mijn powerpc gehad, Ik schrok al bij het installeren van windows…m’n hele mac (in ieder geval de partitie) werd vol gegooid met meuk. Ik schrok ervan… toch besloten niet tegelijk de handdoek in de ring te gooien ben ik door gegaan met de veelste lange installatie. Toen ik eindelijk de boel had draaien werkte windows xp echt! Alleen dan ook echt rete traag…

Dit is in ieder geval mijn ervaring met virtual pc… k ben benieuwd of er mensen zijn die er een betere ervaring mee hebben… Ik denk dat je beter een wat oudere pc naast je mac kan zetten voor die paar progjes. De meeste kan je wel voor de Mac krijgen. Natuurlijk zoals Office voor OSX. Macromedia programma’s zijn ook voor de mac beschikbaar.

Succes ermee!!

Bijdrager
    Mateusz
    ”svan”

en de opvolger van XP -Vista- ook niet

http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1182325

Bijdrager
    mcdaddy
    ”MacBjorn”

In theorie wel, in de praktijk niet. Het is helaas onmogelijk gemaakt om Windows op de Intel Mac native te kunnen draaien.

Het is net iets anders. Windows is niet geschikt gemaakt om met de nieuwe “BIOS” (EFI) om te gaan en kan dus niet opstarten.

Bijdrager
    strigoi

Lees de frontpage van de website en misschien zijn jullie problemen al door iemand anders opgelost.. :apple:

Bijdrager
    ijsbanaan

Dat word dus xp installeren op je macbook, zoals bekend is dat nu mogelijk, xp op je mac ik blijf het een vreemd idee vinden:(

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.