4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ramurodiaz

Macbook Pro en Philips Monitor

Beste forumleden,

Ten eerste deze website is GOUD waard! Voor heel veel tips & tricks kom ik hier.
    Nu heb ik echter toch een probleem waar ik zelf niet uit kom, dus heb ik jullie even nodig!

Het zit zo:

Ik heb een Macbook Pro 13” uit mid 2012 (i5, 8GB Ram, Intel HD Graphics 4000 1024 MB, OS X 10.9.5), met daaraan een Philips monitor gekoppeld (Philips E-line 284E5QHAD Zwart) via een MiniDisplayPort to HDMI en een HDMI kabel (Beide komen rechtstreeks van Apple af).

Sinds een tijd valt het beeld weg op die Philips monitor, slechts voor enkele seconde en de interval tussen het uitvallen is ook steeds verschillend. Naar mijn idee blijft er wel nog steeds connectie tussen m’n Macbook en de monitor, want ik kreeg geen ‘no input’ melding op het scherm. Hebben meer mensen hier last van, of weet iemand wat het euvel is?

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Groet,
    Job

Sleutelbeheerder
    Night

Als ik me niet vergis heeft jouw laptop 2 thunderbolt poorten. Probeer eens of het scheelt als je de de mini-DVI stekker in de andere poort stopt?

EDIT
    Ik vergiste me: jouw laptop heeft maar één DVI compatible poort. Jammer dat je niet de 15″ retina hebt; die heeft nl. ook een aparte HDMI uitgang.

Bijdrager
    Afroman

Mini-DVI en HDMI? Dat zijn twee verschillende poorten. De MacBook pro heeft een enkele Thunderbolt poort. Waar je met een verloopstekker een HDMI, DVI of VGA aansluiting op kunt aansluiten.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan nu een poging naar de oplossing te komen: heb je de SMC al eens gereset?

http://support.apple.com/nl-nl/HT3964

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.