7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    alex10

MacBook Pro en Bluetooth probleem

Al enige tijd heb ik een Samsung SGH u700v. Omdat ik hier ook foto’s mee gemaakt hebt, wilde ik vandaag kijken of ik de foto’s via BlueTooth op mijn MacBook Pro kan krijgen. Hoewel ik OS X 10.5.8 heb, lijken zowel de Mac als de Samsung geen bestanden te kunnen uitwisselen. Mijn Samsung herkent mijn MacBook Pro wel, maar als ik het bestand verstuur geeft hij aan dat het versturen mislukt is. De Mac geeft de mogelijkheid om ” te bladeren door het apparaat”. De Mac herkent de Samsung SGH u700v dus wel als BlueTooth apparaat. Hij staat in de lijst van apparaten, samen met mijn draadloze Mighty Mouse.

Als ik kies voor “Bladeren door het apparaat” krijg ik eerst een bericht op mijn telefoon dat mijn Mac contact zoekt en wordt er gevraagd of gegevens mogen worden uitgewisseld. Als ik hier vervolgens toestemming voor heb gegeven zegt de Mac: “De laatste bewerking is mislukt: ongeldig verzoek.” :oops:

Er kan dus wel een verbinding gemaakt worden, dat is geen probleem. Bij BlueTooth apparaten staat dat de SGH u700v verbonden is (ik kan zelfs kiezen voor verbinding verbreken). Het probleem is dat er geen bestanden worden uitgewisseld. Ik heb geen idee hoe dit kan. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Ik heb geen USB kabel bij de telefoon, dus kan op geen andere manier de foto’s op de mac krijgen. Ik heb de laatste Bluetooth Firmware updater. Als ik op BlueTooth Firmware updater klik (bij hulp programma’s) geeft hij aan dat het de meest recente is. Bluetooth bestandsuitwisseling (bij hulp programma’s) is van 14 februari 2010 (dus ook recent). De software update (van Symsteem voorkeuren) geen niet aan dat ik een update voor mijn Bluetooth nodig heb. Ik begrijp er werkelijk niets van. :ftim:

Ik heb al gezocht op de website van Samsung of ik iets kan downloaden voor de SGH u700v, maar ik kan niets vinden. De zoekresultaten tonen alleen handleidingen, maar ik denk dat ik iets moet downloaden om dit probleem op te lossen. Ik heb geen idee wat ik moet downloaden en waar ik het kan vinden.
    Kunnen jullie mij helpen? Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken voor een oplossing. De foto’s zijn heel belangrijk. Jullie ondersteuning betekent veel voor mij!

Groeten, Alex:lol:

Bijdrager
    Vinhelper

Heb je de foto’s toevallig op een SD-kaart in de telefoon staan?

Zo ja, kopieer dan naar het intern geheugen. (1 voor 1 als het niet allemaal past)

Blader dan door het apparaat, en haal het via de Mac naar de Mac toe.

Bijdrager
    alex10

Het staat in het interne problemen. Ik begrijp je gedachte, maar het staat niet op een SD-kaart.
    Dat is juist het vreemde, het staat in het interne geheugen en toch kan ik niet bladeren :slant:
    Hoe los ik dit op?

Bijdrager
    Vinhelper

Het probleem hier is, dat de telefoon en de Mac geen verbinding maken na de koppeling, als er geen reden toe is.

Als de Mac of telefoon echter een bestand wil ophalen/versturen, is er geen verbinding, en schiet alles in de foutmeldingen.

Een bekende valkuil bij Bluetooth, en als je er eenmaal in blijft vallen, kom je er niet meer omheen.

Als geld geen rol speelt, en de telefoon wel de beschikking over verwisselbare SD-kaarten heeft, zou ik een cardreader voor je Mac halen (zo rond de 10-20 euro) en eventueel een adapter van MicroSD naar SD.

(als het SD-kaartslot al niet zit ingebouwd: MacBook Pro 15” (Unibody) en iMac 21,5” en 27”)

Dan kun je op die manier de foto’s overzetten.

Bijdrager
    boomslui

ik heb een T-Mobile MDA Touch (=van HTC).
    Kon op mijn MacBook met leopard wel bluetooth verbinding krijgen en dus een foto van mijn MDA naar Apple uitstralen, maar nu met MacBook Pro en Snow Leopard niet.

ze vinden elkaar wel, dus koppeling is er, maar geen verbinding, of slechts een fractie van een seconde.

weet iemand een oplossing anders dan met een geheugenkaartje werken?

Bijdrager
    hvlint

niet specifiek, maar heb vgl problemen gehad met mijn c905 van se en daar blijkt, om wat voor reden dan ook, de verbinding beter te zijn als de telefoon aan de lader hangt. Zonder lader identieke problemen als jij beschrijft.
    mss heb je er iets aan.

Bijdrager
    boomslui

hvlint, fantastisch het werkt, bedankt voor je tip.
    ik begrijp niet waarom, maar het werkt.
    willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.