5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    yxs

Macbook pro (early 2011) zoemende speakers

Sinds enkele dagen de volgende situatie:

Macbook pro begint als een wilde te zoemen door de speakers. Wordt de mute knop ingedrukt stopt het zoemen.
    Connecteer ik een Bose soundlink mini via bluetooth gaat het zoemen ook daar door (en zwijgen de interne speakers van de macbook).

Sluit ik de macbook aan op een Thunderbolt display en gebruik ik daarvan de speakers, is er geen gezoem meer.

Het gezoem wordt luider wanneer het volume luider wordt gezet en omgekeerd, het zoemen gaat ook door indien muziek gepauzeerd wordt.

Wat is hier aan de hand en hoe krijg ik dat ‘buzzen’ weg?

Opnieuw opstarten heeft geen effect…

edit: intussen via de balance al ondervonden dat het op de rechterkant zit (de rechter speaker? maar hoe verklaar je de bluetooth dan?)

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  yxs.

Bijdrager
    pannekoek

Als ik een gok moet doen, dan zou ik even lijken of je Microfoon of je Line-In van je MBP een probleem geeft.

Dat kun tje onderzoeken via de systeem voorkeuren voor geluid, of een van de twee wordt door gegeven naar “systeem uit” of te wel de speakers, en dan ook naar BlueTooth.

Dan denk ik, omdat als je het CinemaDisplay aansluit, waarschijnlijk de Mic in het Display geactiveerd en die in je MBP gedeactiveerd, en daardoor het zoemen dan stopt.

Anders heb ik geen idee.

Bijdrager
    Jeddes

Merkwaardig….SMC/PRAM reset proberen? Anders zou het weleens aan het moederbord kunnen liggen…..

Bijdrager
    yxs

Even een korte update zodat mensen die het probleem in de toekomst zouden tegenkomen er wat aan hebben:

Ik heb de oorzaak nooit gevonden, hoewel ik alle in dit topic aangehaalde zaken ben nagegaan.
    Echter, na een toevallige software-update (die helemaal niets met geluid etc. te maken had), is het probleem voorlopig van de baan.

Ik vermoed dus dat de update enkele zaken, ergens in de laptop (geen idee wat of hoe) gereset heeft…

Bijdrager
    Shmoo

Zit de stekker in een geaard stopcontact?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.