4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ashenvale

MacBook Pro early 2011, extern screen wordt niet herkend

Beste,

Sinds een dag heb ik een probleem met mijn MiniDisplay naar DVI adapter. Ik gebruik normaal een extern beeldscherm om gebruik te maken van deze Mac, maar het werkt nu niet meer.
    Wat er aan de hand is, is dat als ik het aansluit zie je dat de Mac gaat proberen om te schakelen naar het externe beeldscherm, omdat ie dan omspringt naar het lichtblauwe beeld. Normaal moet dan het externe beeld ook aanwezig zijn en herkend worden.

Echter blijft hij dit doen alsof ie in een loop zit. Constant probeert ie te veranderen, maar er komt totaal geen signaal op het externe beeld. Ook wordt het niet gezien in system profiel.
    Inmiddels heb ik al het een en ander geprobeerd, waaronder PRAM reset & uiteindelijk een totale herinstallatie van de Mac, maar het probleem is niet op te lossen.

Heb een ander beeldscherm geprobeerd, maar hier blijft het probleem ook bestaan. Heeft iemand dit al eens meegemaakt met dit type Mac of adapter? Ik zou het jammer vinden om deze 1 maand oude Mac te moeten afgeven voor reparatie.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Bijdrager
    Jurriaan.

je weet dat de externe output alleen werkt als je op de zwaardere videokaart draait?

Bijdrager
    Ashenvale

De MacBook Pro begin 2011 heeft enkel 1 grafische kaart. Dus kan helaas niet kiezen tussen een zwakke
    Of zwaardere kaart tijdens gebruik.

Bijdrager
    Ashenvale

Excuses, vergeten te melden dat ik de 13″ heb, waarbij dus enkel de Intel kaart aanwezig is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.