5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    floris1991

Macbook pro early 2011 beelscherm crasht

Hoi,

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn Macbook pro (early 2011). Het scherm valt soms namelijk tijdens gebruik uit, vervormd of de computer start opnieuw op. Dit gebeurt maar 1 a 2x per week maar toch is het vrij vervelend aangezien ik op deze laptop werk.

Nu kwam ik bij het volgende reparatie programma: https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Ik ga dus vanuit dat mijn macbook dit probleem heeft en dus onder deze regeling valt.

Een week geleden ben ik naar de Apple store gegaan om mijn probleem voor te leggen. De genius wilde mijn laptop gaan testen (hier heb ik allemaal geen verstand van) maar terwijl hij de laptop wilde opstarten (in een soort andere modus) liep hij vast en moest hij een reset doen om hem alsnog op te starten. Het probleem hierbij was dat alle crash logs waren verwijderd en dus konden ze niet zien waar mijn probleem vandaan kwam.

Toch hebben ze hem ingenomen en zijn ze verschillende testen gaan draaien. Helaas kwam hier niks uit en kreeg ik hem dus weer ongerepareerd mee. Wat ik raar vond aangezien mijn laptop toch echt precies de mankementen heeft die worden aangegeven in hun reparatieporgramma.

Nu een week later is het 2x gebeurd en heb ik opnieuw een afspraak gemaakt bij de Apple store. Ik neem aan dat er nu weer crashlogs in mijn macbook pro zitten die wel aantonen dat mijn macbook binnen dit reparatieprogramma valt. Graag zou ik nu willen voorkomen dat hij vastloopt en jullie vragen of het mogelijk is om de crashlogs te backupen of op te slaan op een usb stick.

Hoor graag van jullie!

EDIT:

Nog even een plaatje van vanmiddag toen hij vast liep:

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/01a26a350e9cda9ecab75dd8bddaa3f68d90cbe5_82080.jpg

Bijdrager
    SunKeeper

Laat dit plaatje zien in de Apple Store.
    Als het nog eens voorkomt, houdt er dan een ID-kaart o.i.d. bij in beeld zodat je kan aantonen dat je zelf de foto hebt gemaakt.

Blijven proberen en probeer te zorgen dat ze een aantekening bij je serienummer maken zodat ze kunnen zien hoe vaak je al langs bent geweest. Indien mogelijk voor jezelf, stap ook gewoon naar binnen zonder afspraak en kijk of je mogelijk tussen de afspraken in past. (best vaak gewoon mogelijk, zeker vanwege de aard van dit probleem)

Zoals je misschien al had gezien loopt het reparatieprogramma nog ca. vijf weken, dus laat je niet afschepen.:)

Bijdrager
    LighScan

Toch hebben ze hem ingenomen en zijn ze verschillende testen gaan draaien. Helaas kwam hier niks uit en kreeg ik hem dus weer ongerepareerd mee. Wat ik raar vond aangezien mijn laptop toch echt precies de mankementen heeft die worden aangegeven in hun reparatieporgramma.

Onverstaanbaar, onmiddelijk mee terug gaan en een verantwoordelijke aanspreken. Dit probleem is zeer gekend, zelfs lang voordat Apple dat reparatieprogramma opstartte. De medewerker heeft een fout gemaakt.

Bijdrager
    floris1991

Eergisteren weer terug gegaan nadat mijn macbook helemaal niet meer opstarten (scherm viel uit tijdens het aanmelden). Dit keer konden ze wel de crashlogs uitlezen en werd mij een nieuw moederbord aangeboden. Vandaag kreeg ik het bericht dat hij klaar was en heb hem gelijk opgehaald. Nieuw moederbord erin (volgens mij zelfs een betere videokaart) en alles werkt tot nu toe super!

In ieder geval bedankt voor jullie reactie!

Bijdrager
    SunKeeper

Das mooi.(y) Nu hopen dat je er weer wat jaren mee vooruit kan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.