6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    gepeterd

MacBook Pro early 2008 iSight/Webcam niet gevonden sinds Lion

Hoi OMT,

Mijn MBP is recent geüpdatet naar OSX Lion, een paar kleine probleempjes maar niks groots, tot ik gisteren photobooth opstartte.

De melding “Er is geen camera aangesloten” verwelkomt mij, in plaats van mijn eigen gezicht.

Jammer.

Ik kan zo 123 niks van op google vinden dus hoopte dat er meer mensen zijn die dit tegen zijn gekomen en ook een oplossing hebben.

Ik gebruik de webcam niet veel maar weet dat hij in SL nog geen problemen heeft gegeven.

Behalve in Photobooth is ie ook niet meer aanwezig in “over deze mac” > “usb”

Groeten Peter

Bijdrager
    Hansi2124

Het hoeft natuurlijk helemaal niets met Lion te maken te hebben, maar dat het gewoon een hardware-issue is die nu optreedt…..

Moderator
    Koen van Tongeren

Da’s een bekend probleem, is een Lion-bug. Meestal kan je ’t oplossen met een SMC reset:
    – MPB uitzetten en van de stroom loskoppelen (en indien mogelijk de batterij eruit halen)
    – ongeveer 15 sec. wachten, weer aansluiten op stroom, 5 sec. wachten en dan één keer op de power-knop drukken.

Bijdrager
    SunKeeper

Nog even geduld voor de 10.7.2-update. Daar worden als het goed is veel driver/kext-problemen opgelost voor hoofdzakelijk video/beeldschermen en Wi-Fi.

Dus andere componenten als camera’s zullen ook wel een update krijgen als er problemen mee zijn.

Bijdrager
    Afroman

Dat hoop je.

Bijdrager
    gepeterd

Een SMC reset en PRAM reset later nog steeds geen webcam:(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.