5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Novix

MacBook Pro (early 2008) – Hardware probleem

Beste mensen,

Sinds zaterdag zit ik met een zeer vervelend probleem. Ik heb een MacBook Pro (early 2008), en het opstarten loopt niet erg vlot.

Het is begonnen toen ik een youtube filmpje aan het bekijken was, waarbij de computer plots niets meer deed. Ik kon nog wel de muis bewegen, maar verder niets doen buiten de powerknop indrukken om hem geforceerd af te sluiten. Bij het opstarten kwam hij tot bij het Apple logo, maar het laadbalkje stopte er verder gebeurde er niets meer.

Pram gereset, in veilige modus proberen op te starten, niets werkte nog.

Vanmorgen heb ik hem opnieuw getest, en na 3 keer proberen startte hij plots wel op. Ik heb dan een filmpje opgezet, maar na 10 minuten ging enkel het geluid nog verder en kon ik weer niets doen. Het opstarten ging ook niet meer. Na 10 keer proberen is het uiteindelijk gelukt, en was ik in veilige modus opgestart. Na een back-up te maken kreeg ik plots de strandbal, met een ‘barcode’ vierkant errond (+/- 100 pixels breed). Ik moet nu elke keer 5x proberen voor hij normaal is opgestart.

Iemand énig idee wat dit kan zijn?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    brinkey

Met een beetje mazzel valt dit onder het probleem wat Apple hier beschrijft.

Bijdrager
    Haike

Een grafische kaart heeft niks te maken met het opstartproces bij mijn weten. Ik denk eerder aan een kapotte HD. Een hele makkelijke manier om erachter te komen of dat ook zo is, is door op te starten vanaf de originele OS DVD.

Stop de DVD erin, doe een herstart en meteen na de boinng de C-toets op je toetsenbord ingedrukt houden. Het opstarten gaat misschien iets langer duren maar als dat proces klaar is en hij loopt daarna als een zonnetje weet je dat je HD naar z’n grootjes is, maar je moederbord nog heel is. Is het eerste het geval, ben je ergens voor zeven tientjes kwijt aan een nieuwe HD afhankelijk van hoe groot en hoe snel die moet zijn. Is het het tweede, moet je gaan denken aan een nieuwe machine.

Bijdrager
    Novix

Mijn originele CD heb ik de eerste dagen niet bij de hand (liggen bij mijn ouders), maar ik ontdekte wel iets vreemd. Ik startte hem net op, hij bleef weer hangen in het opstartscherm, en ik dacht “laat ik eens op play drukken”. Even wachten, nog eens op play drukken, en plots werd mijn muziek afgespeeld door mijn muziekinstallatie via airport Express??

En dit terwijl hij nog steeds het opstartscherm toonde. Is dit dan een software probleem? Heel vreemd!

Bijdrager
    Haike

Die DVD moet je niet zomaar laten rondslingeren, als-ie kapot gaat of weg raakt, heb je een Porsche maar dan wel zonder motor. Maar ik zou verder niet teveel gaan rommelen aan je machine, de kans dat je het nog erger gaat maken dan dat het nu is lijkt me niet uitgesloten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.