4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    JustRolf

MacBook Pro early '11 vervangen door MacBook Air

Sinds augustus 2011 ben ik de trotse eigenaar van een MacBook Pro. Echter begint de betrouwbaarheid van de MacBook af te nemen doordat deze steeds uitvalt. (Mogelijk defect aan het logic board) Het aantal keren dat mijn laptop uitvalt verschilt van 1x per maand tot 1x per halfjaar.
    Toch denk ik er over om een MacBook Air te gaan aanschaffen.

Mijn MacBook Pro bevat momenteel de volgende specificaties:
    – Intel Core i5 2.3 Ghz processor
    – 8 GB RAM geheugen
    – Samsung EVO SSD schijf
    – 13″ LCD scherm

Zoals te zien is in de specificaties heb ik in 2014 mijn MacBook enigszins geupgrade. Mijn MacBook werkt eigenlijk nog feilloos op het uitvallen na. Als ik een MacBook Air zou aanschaffen, dan zou ik bijvoorbeeld een Intel Core i5 1.6 Ghz processor hebben en 4 GB RAM geheugen. Aangezien ik verwacht dat in de MacBook Air ook weer de nieuwste technieken m.b.t. processorsnelheden en dergelijke gebruikt worden, vroeg ik mij af of ik ook daadwerkelijk op het gebied van prestaties achteruit zou gaan.
    Zou iemand mij kunnen vertellen of ik ook daadwerkelijk in prestaties achteruit zou gaan als ik een MacBook Air zou aanschaffen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ
    JustRolf op 08 oktober 2015

Als ik een MacBook Air zou aanschaffen, dan zou ik bijvoorbeeld een Intel Core i5 1.6 Ghz processor hebben en 4 GB RAM geheugen.
    Zou iemand mij kunnen vertellen of ik ook daadwerkelijk in prestaties achteruit zou gaan als ik een MacBook Air zou aanschaffen?

Nee, de MBA is (iets) sneller dan je huidige MBP. Zie voor meer info:

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i5-1.6-13-early-2015-specs.html

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i5-2.3-13-early-2011-unibody-thunderbolt-specs.html

Bijdrager
    Nora is back

Ga sowieso voor de 8 GB versie, dat ga je qua snelheid merken en is voor de toekomst ook prettiger.

Wat betreft het uitvallen, wordt hierover iets gezegd in het log? Wat heb je geprobeerd om het euvel te achterhalen? Is het sinds de upgrade? Dan misschien een andere ssd proberen. Etc.

Het mooiste zou toch zijn wanneer je huidige Mac nog wat jaartjes mee kan, toch?

Bijdrager
    TheFonz

De 2011 MBP heeft een LogicBoard replacement program.
    Videokaart in op het LB is niet helemaal okay. Je kan effe een afspraak maken bij e AppleStore en ‘m laten testen.

Vervangen van het LB is gratis, juli j.l. had mijn MBP uit 2011 ook problemen. Wist van het programma en verwachtte al ergens dat hij ’t zou begeven. Ik heb zelf zitten trutten in m’n MBP (Superdrive vervangen door 2e HDD.) Ik moest alleen de originele onderdelen er in zetten, bekabeling hoefde niet vast te zitten. Toch nieuw LB gekregen. Was binnen een dag klaar.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.