24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Juriaan

Macbook Pro Display/Grafische kaart Probleem.

Ik gebruik de mac nog geen 3 dagen, en ik heb al een probleem.
    Ik krijg het niet goed op de foto, maar iemand op een ander forum heeft het iets extremer dan mij:

Zijn er meer mensen met dit probleem ( bij mij komt het alleen voor op de 9600M )

Bijdrager
    jeroentje

welke MacBook Pro heb je?

Bijdrager
    sven-

Schijnt wederom te maken te hebben met crappy nVidia graphics. Het probleem komt inderdaad voor als je gebruik maakt van de 9600M GT (en niet met de 9400M).

Op MacRumors.com loopt er een draadje over:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=658880

”jeroentje”

Het gaat hier over de MacBook Pro 17″ Unibody. De 15″ versie heeft er vooralsnog geen last van geloof ik.

Bijdrager
    Juriaan
    ”jeroentje”

Macbook Pro 17 inch Unibody met Mat Scherm

Vandaag met Apple contact gehad, ze mogen pas een nieuwe opsturen als ik de oude router is gegaan.
    Nou hopen dat de nieuwe die ik krijg er geen last van heeft. :?

Wie hebben er hier nog meer het probleem ?

Bijdrager
    sven-

Staat nu ook een artikeltje over op Tweakers.net

http://tweakers.net/nieuws/58856/nvidia-gpu-in-nieuwe-macbook-pro-heeft-ook-last-van-hitteprobleem.html

De vorige generatie van gpu’s van Nvidia, de G84 en G86, hadden echter ook oververhittings-problemen, die veroorzaakt werden door zeer hoge loodconcentraties in het soldeer dat tussen de die en het substraat zit. Vorig jaar december werd duidelijk dat de 9600M GT-gpu gebruik maakt van hetzelfde soldeer, waardoor de mogelijkheid bestaat dat de gpu’s wederom last krijgen van oververhittings-problemen. Nvidia verzekerde dat de G96-gpu voorzien zou worden van ‘goed’ soldeer, maar zowel het onderzoek van The Inquirer als de vele klachten van MacBook Pro-eigenaren lijken het gebruik van ‘goed’ soldeer tegen te spreken.

Bijdrager
    M.axx

Ik las het net ook op Tweakers ja. Hieronder nog een foto van het probleem;

Bijdrager
    b2xtreme

Ik heb zelf een mbp17 sinds een paar weken en ik dacht dat ik geen problemen had. Maar zojuist viel me op dat er heel subtiel groene strepen zichtbaar zijn op een grijze achtergrond (ondertussen draait hier een h264 encode). Dus het lijkt op het hierboven beschreven probleem.

Heeft al iemand contact gehad met apple? Ik heb de mbp als een paar weken, dus zomaar terugsturen (heb hem online besteld) is niet meer mogelijk….

Bijdrager
    Juriaan

Een paar weken? goed bezig!
    Ik heb hem nu een week, en krijg een nieuwe.
    De vraag is alleen wanneer, en of die niet ook verrot is :?

Tweakers Nieuwsbericht

Bijdrager
    b2xtreme

Het viel mij op dat de fans pas erg laat in actie komen. Toen mijn cpu 85 graden was liepen ze nog steeds op 2000 rpm. Ik heb berichten op internet gelezen dat de er iets mis is met de smc. Onder bepaalde omstandigheden gaan instellingen verloren, waardoor de fans niet tijdig op-spinnen bij intensief processor gebruik….

Ik heb zojuist de smc gereset…. Als ik trouwens met smcfancontrol de fans (handmatig) iets sneller laat draaien (eerder laat aanslaan), blijft de cpu een stuk koeler.

Maarja, even afwachten of Apple met een oplossing voor dit probleem komt, ik kan mijn laptop niet echt missen bij het schrijven van mijn proefschrift.

Bijdrager
    Hemmik
    ”Juriaan”

Een paar weken? goed bezig!
    Ik heb hem nu een week, en krijg een nieuwe.
    De vraag is alleen wanneer, en of die niet ook verrot is :?

Tweakers Nieuwsbericht

Vaak is het zo te regelen dat je een nieuwe toegestuurd krijgt, en de oude pas dan terug hoeft te sturen als je je creditcard gegevens geeft. Ik heb ook een paar keer een probleem gehad, en zo was het prima opgelost. Zo ben je het apparaat niet kwijt!

Bijdrager
    b2xtreme

Ik neem aan dat ruilen voor een nieuwe alleen maar mogelijk is binnen een week na aankoop o.i.d.? Of hoe is dat geregeld?

Bijdrager
    Hemmik

Volgens mij binnen een week ja..

Bijdrager
    Miguel Alvarez

ik heb zelf de MBP 15″. Het probleem wat ik een paar keer gehad heb is dat als ik hem uit slaapstand haal dat hij blijft hangen op een zwart scherm. Dit is volgens mij ook zo’n probleem die te wijten is aan de videokaart. Ook heb ik soms dat de kleuren van het scherm heel licht zijn. Deze problemen heb ik pas na maand na aanschaf gekregen.
    Iemand hier al problemen mee gehad?

Ik zit dus te twijfelen of ik mijn laptop terug moet sturen of wat de oplossing ook mag zijn. Het probleem is dat ik deze flaws niet kan aantonen in de winkel.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Bijdrager
    di Marco
    ”sven-“

Schijnt wederom te maken te hebben met crappy nVidia graphics. Het probleem komt inderdaad voor als je gebruik maakt van de 9600M GT (en niet met de 9400M).

De MBP 17″ schakelt toch automatisch over naar de 9600M GT als hij meer grafisch vermogen nodig heeft, of kun je dat zelf bepalen ?? …

Ik heb sinds een week een MBP 17” en merk dat sommige HD video’s niet helemaal vloeiend gaan. Ik wil dus checken of in dat geval de 9400M of 9600M gebruikt wordt. Waar kan ik dat zien ?? ….

Bijdrager
    sven-

Het overschakelen gaat niet automatisch. Welke kaart je gebruikt bepaal je door de energiestand te veranderen (hoge prestaties –> 9600M GT; langer op accu werken –> 9400M). Vervolgens komt er nog eens bij dat je opnieuw moet inloggen alvorens er werkelijk wordt overgeschakeld naar de andere kaart (is een bug die volgens mij nog niet is opgelost).

Bijdrager
    Brimme

ik hoop dat dat overschakelen in snow leopard wel kan zonder uit te loggen.
    zou makkelijker als als wanneer je je adapter er aan hebt hangen dat hij dan de snelle video kaart gebruikt en op de batterij de 9400M.

Bijdrager
    di Marco
    ”sven-“

Het overschakelen gaat niet automatisch. Welke kaart je gebruikt bepaal je door de energiestand te veranderen (hoge prestaties –> 9600M GT; langer op accu werken –> 9400M). Vervolgens komt er nog eens bij dat je opnieuw moet inloggen alvorens er werkelijk wordt overgeschakeld naar de andere kaart (is een bug die volgens mij nog niet is opgelost).

Ach so … dus grote kans dat mijn HD movies op de 9600M GT wel goed te bekijken zijn. Dat is op zich goed nieuws.

Waar kan ik de switch tussen beide videokaarten (energiestand) maken ??

Bijdrager
    sven-

Bij Systeemvoorkeuren –> Energiestand kun je dit o.a. doen.

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    b2xtreme

Update staat erop. Tot nog toe geen problemen gehad bij h264 encodes…. ik ben benieuwd.

Bijdrager
    JLA

heb dit probleem ook al een paar gehad met mijn mbp alu. 2.4

Bijdrager
    macqintosh

Ik volg dit nieuws over de 17″UMBP en de 9600M GT issues ook al sinds deze uitkwam ergens eind februari.
    Het schijnt dat na de firmware-update de meeste problemen verholpen zijn en zie haast geen nieuwe gevallen meer verschijnen maar ik wantrouw de boel toch een beetje.
    Ik persoonlijk denk dat ze naast het beter regelen van de fanspeeds bij oplopende temperatuur ook de performance van de 9600M GT naar beneden hebben bijgesteld teneinde deze niet zo heet te laten worden.
    En dan schijnt er nog een probleem te zijn met het scherm dat bij bepaalde helderheid (50% of minder) gaat flikkeren.
    Ik wil zeer graag een 17″UMBP aanschaffen maar wacht denk ik tot revisie b en dat is helaas pas eind van het jaar ben ik bang.

Bijdrager
    macqintosh

-BUMP-

Bijdrager
    Vin

is de laatste nieuwe macbook pro 15″ (met ingebouwde batterij) ook een Rev A??

Zie hier voor mijn probleem met mijn nieuwe macbook pro:

http://www.youtube.com/watch?v=uQBDH9guhEs
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2126453

Hard- of software fout, we zijn er nog niet helemaal uit…

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.